QAPOVKY – NEJRYCHLEJŠÍ ZPRÁVY

Nad přehradou Hracholusky otáčejí konstrukcí mostu - FOTKY!

09.11.2018 11:04

Unikátním a letos hodně dokumentovaným projektem je rekonstrukce železničního mostu nad přehradou Hracholusky. V těchto dnech dochází k výměně oblouků mostu.

20181109_112307
45736040_636725116724032_5957151675713060864_n45801827_365329237370933_1652980166013485056_n45637684_1518270768318561_4895112319039700992_n45713846_2450513924964761_2689521079239573504_n45506223_317509825698045_1698487895725178880_n45794039_298985820942488_6033599486536712192_n45736521_2678986082325632_995534953485697024_n (1)45830249_1892608860834726_4572319237250482176_n (1)45808182_2186799134665242_432223183429435392_n (1)20181109_11145320181109_11310120181109_11230720181109_113237

Čtvrtek byl u všech fotografů zaznamenám v kalendáři jako stěžejní den. V plánu bylo otáčení konstrukce rekonstruovaného mostu v Pňovanech.

Vše propuklo kolem desáté hodiny dopolední, velitel akce měl práci hodnou chirurga, tak přesně musel ovladačem zvládat hydrauliku a jeho počínání sledovaly desítky fotografů a zástupců médií.

Ze Stříbra se přijel podívat fotograf Jan Picka. "Velitel měl opravdu těžkou práci, musel vše ovládat s milimetrovou přesností. Každá otoč má nejenom otáčecí hydraulické písty, ale také dvojici brzdících. Pohyb byl velmi plynulý, takřka nepozorovatelný a také skokový. Vždy po ujetí patřičné části okruží je celá obrovitá konstrukce zaaretována a to na obou stranách pole proti sobě, po přestavení otáčecích pístů se pokračuje stejným způsobem dále, další aretace. Ale něco se po asi dvou hodinách zvrtlo, nevím přesnou příčinu, ale aretace okruží proti sobě nějak ujela, tzn. na jedné straně je zaaretováno a na druhé to zatím nešlo, tím naše očekávání ve čtvrtek končilo," uvedl Jan Picka.

Pokračování výměny oblouků mostu se proto posunulo i na pátek. Celý most měří kolem dvou set metrů a stavaři ho otáčejí kolem podélné osy o 180 stupňů. Zajímavostí je, že tato metoda nebyla ještě nikdy v naší republice použita a ve světě jen vzácně.

Pro běžného pozorovatele se jedná o skutečně heorický výkon. "První pole mostu má délku zhruba 50 metrů, výška je asi 6 metrů a šířka 4 metry. Váží kolem 170 tun! Navíc když se podíváte na samotný most od vodní hladiny, vše se odehrává pro smrtelníka v děsivé výšce 50 metrů," dodal Picka.

Foto: Martina Sihelská

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
Auto CB ŠKODA Kamiq flexi_03_24