QAPOVKY – NEJRYCHLEJŠÍ ZPRÁVY

Nárůst dopravy po uzavření Mikulášské se znovu o něco zvýšil

21.04.2017 13:34

Jako mírný stanovují nárůst dopravy na objízdných trasách po uzavírkách Mikulášské oficiální měření, která si nechává zpracovávat město Plzeň. Kde provoz nejvíc houstne?

Kolony jsou na všech příjezdových komunikacích v Doudlevcích.

Město Plzeň spustilo monitoring objížděk v podstatě hned se startem uzavírky Mikulášské ulice u hlavního nádraží. Podle aktuálních výsledků se nárůst provozu opět projevil, ovšem nejde o nijak dramatickou situaci a navíc v mnoha ohledech odpovídá i běžné situaci v souvislosti se zahájením motoristické sezóny.

"Celkový nárůst počtu vozidel je úměrný současnému ročnímu období," řekl náměstek primátora pro oblast dopravy Petr Náhlík. Data, ze kterých jsou složené výsledky monitoringu, pochází z křižovatkových detektorů. V průběhu března se měření týkalo deseti křižovatek, zatížených uzavírkou. Konkrétně jde o křižovatky Mikulášská - Železniční - Koterovská, U Prazdroje - Lobezská, Koterovská - Sladkovského, Lobezská - Sladkovského, Doudlevecká - U Trati, Dlouhá - Revoluční, Edvarda Beneše - Samaritská, Klatovská - Sukova a Slovanská - Částkova.

"Z výsledků vyplývá, že nejvíc vozidel změnilo trasu z uzavřené Mikukášské ulice na trasu Lobezská - most Nad Nádražím, v opačném směru přes horní mostovku mostu Milénia. Pro výjezd z centra řidiči stále ve velké míře využívají Prokopovu ulici. Největší fronty vozidel jsou zaznamenávány na úsecích Lobezská ulice ve směru od Prazdroje před ulicí Sladkovského, Lobezská ulice ve směru od Sladkovského před odbočením ve směru k ulici U Prazdroje, dále v Koterovské ulici, na mostě Milénia ve směru na Slovany před křižovatkou s ulicí Koterovská," shnruje mluvčí magistrátu Eva Barborková.

Se zdržením kvůli kolonám musí řidiči počítat nárazově i v Doudlevecké ulici kolem zimního stadionu směrem k ulici U Trati nebo například v Prokopově ulici směrem od Americké. To souvisí se semafory. Stejný problém se týká i Sladkovského ulice.

Procentuální nárůst provozu na sledovaných úsecích:

  • Mikulášská - Železniční - Koterovská - intenzita dopravy narostla na rameni Koterovské o 40 %, na příjezdu od mostu Milénia o 19 % a v Železniční o 10%.
  • U Prazdroje - Lobezská - na rameni od Prahy zůstala intenzita o 8 % vyšší než v lednu, směrem do centra narostla o 16 %. Na rameni od Lobezské došlo k nárůstu o 30 %.
  • Koterovská - Sladkovského - ve Sladkovského ulici od Slovanské došlo k nárůstu o 194 %, od Lobezské o 87 %. Vzhledem k obecně nižšímu provozu v lokalitě je ale ve skutečnosti situace dobrá.
  • Lobezská - Sladkovského - na rameni Lobezská od mostu Nad Nádražím došlo k nárůstu provozu o 57 %, od Slovan o 21 % a ze Sladkovského ulice o 89 %.
  • Doudlevecká - U Trati - na rameni v ulici U Trati je zaznamenán pokles o 8 %, na rameni Doudlevecká je nárůst o 5 %, na rameni Prokopova o 40 %a na rameni od mostu Milénia je pokles o 8 %.
  • Dlouhá - Revoluční - tato lokalita se začala monitorovat až těsně před zahájením uzavírky. K nárůstu provozu došlo na všech ramenech křižovatky: na Dlouhé do Lobez o 9 %, na Revoluční do Lobez o 18 % a na Revoluční od Rokycanské o 18 %, v ulici Pod Vrchem o 6 %.
  • Edvarda Beneše - Samaritská - intenzita se podle měření nijak výrazně nezměnila.
  • Klatovská - U Trati - na Klatovské z centra je to nárůst o 6 %, do centra pak pokles o 4 %. V Borské je intenzita stejná a v ulici U Trati došlo k poklesu o 10 %.
  • Klatovská - Sukova - intenzita se nijak výrazně nemění.
  • Slovanská - Částkova - konkrétně na Slovanské třídě došlo k výraznému poklesu, směrem z centra o 58 %, do centra o 23 %. Naopak o 15 % narostl provoz v Částkově ulici.

FOTO: ilustrační

 

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
Auto CB ŠKODA Kamiq flexi_03_24