První z mostů u hlavního nádraží v Plzni šel k zemi - FOTKY

18.04.2017 13:01

Stavba u hlavního nádraží v Plzni má za sebou první obří posun. V úterý byla dokončená demontáž prvního z železničních mostů. Druhý most se bude bourat až příští rok.

foto-qap-cz (18)
foto-qap-cz (18)foto-qap-cz (1)foto-qap-cz (2)foto-qap-cz (3)foto-qap-cz (5)foto-qap-cz (6)foto-qap-cz (7)foto-qap-cz (8)foto-qap-cz (11)foto-qap-cz (12)foto-qap-cz (13)foto-qap-cz (14)foto-qap-cz (15)foto-qap-cz (17)foto-qap-cz (19)foto-qap-cz (20)foto-qap-cz (21)foto-qap-cz (22)foto-qap-cz (23)foto-qap-cz (24)foto-qap-cz (25)foto-qap-cz (26)foto-qap-cz (27)foto-qap-cz (28)foto-qap-cz (29)foto-qap-cz (32)foto-qap-cz (34)

Stavba na hlavním nádraží v Plzni i v jeho okolí postoupila do další fáze. V úterý dopoledne těžká technika dokončila demontování prvního ze dvou železničních mostů. Konkrétně šlo o severní most, který je blíž ke křižovatce Sirková.

Bourání mostu začalo už v pátek (více zde), práce postupovaly podle plánu, a tak po několika dnech mohlo být takzvané "snesení" dokončené. Teď se bude postupně pracovat na jeho vybudování. 

Celkově stavba "Uzel Plzeň, 2. stavba – přestavba osobního nádraží, včetně mostů Mikulášská" běží přesně podle plánu. "Začali jsme ihned po předání staveniště, které bylo 9. prosince. Museli jsme přijmout zrychlený časový harmonogram tak, abychom stíhali milníky této stavby. Těmi jsou právě dokončení severního mostu, což je konec roku 2017. Jižní most, po kterém teď jezdí železniční most, by měl být hotový v srpnu roku 2018. Tato stavba nesestává jenom ze stavby severního a jižního mostu. Je tady ještě dalších deset inženýrských staveb, včetně například úpravy mostu Gambrinus. Pokud jde o veřejnost, ta se může těšit na nové opravené přístřešky pro cestující. Nádraží bude po dokončení stavby bezbariérové," říká k aktuálnímu průběhu šéf stavby Jan Zemánek ze společnosti Metrostav.

Aktuální výluka tramvají, která musela být zavedená kvůli snášení mostu, potrvá až do 24. dubna. Celkově vyjde stavba na bezmála 1,4 miliardy a z víc jak sedmdesáti procent je hrazená dotacemi Evropské unie. V průběhu dojde i na rozšíření Mikulášské ulice pod samotnými mosty. Město Plzeň do stavby investuje přes 82 milionů. Úplná uzavírka až do září příštího roku.

foto-qap-cz (2)

Na stavbu "Uzel Plzeň" je napojena celá řada dalších významných stavebních akcí...

"Uzel Plzeň navazuje na realizovanou stavbu Plzeň - Rokycany, kde probíhá ražba ejpovických tunelů. Na začátku přípravy modernizace trati je Plzeň - Domažlice - státní hranice, stejně tak modernizace trati z Plzně do Českých Budějovic. Právě všechny tyto tratě, které ústí do plzeňského uzlu, vyžadují kvalitní napojení. To, co tady nyní probíhá, je Plzeň druhá stavba. Teď se dokončuje i první stavba na severní straně, takzvané Pražské zhlaví," říká Mojmír Nejezchleb, náměstek generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy.

Aktuální práce potrvají v podstatě dvě stavební sezóny.  "Stavba bude pokračovat do závěru roku 2019. Pokračujeme ale i v další stavbě, tedy stavbě Plzeň 3 a to je přesmyk domažlické tratě a výpad na Domažlice. V přípravě je i stavba číslo 5, což je seřazovací nádraží na Doubravce. To bude až po roce 2020. Realtivně blíže bude stavba číslo 4 a to je výjezd na Koterov a České Budějovice,"  dodává Mojmír Nejezchleb.

FOTO: QAP.CZ

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
Auto CB ŠKODA Kamiq flexi_03_24