28.03.2024 17:54
28.03.2024 17:23
Při požáru fritézy v restauraci na Klatovské třídě se dvě ženy nadýchaly splodin kouře
28.03.2024 16:39
V plzeňské zoo proběhly křtiny šimpanzího chlapečka
Podívejte se na fotky!
Ražba severního tubusu tunelu Ejpovice je v plném proudu - FOTKY
Ražba sevení tunelové trouby tunelu Ejpovice je v plném proudu. Nyní je razicí stroj zhruba třetinu od výjezdového portálu před plzeňskou Doubravkou. Podívejte se na fotky!
Tunel Ejpovice je nejdůležitější částí rekonstrukce trati v úseku Rokycany – Plzeň, povede pod vrchy Homolka a Chlum. Zhotovitelem celého díla je Sdružení Metrostav a Subterra, investorem je Správa železniční dopravní cesty. Tunel bude měřit 4150 metrů a po svém dokončení bude nejdelším tunelem v Čechách.
"V plném proudu jsou ražby severní tunelové trouby tunelu Ejpovice. Razicí stroj má za sebou již více než dvě třetiny cesty z vjezdového portálu u Kyšic do výjezdového portálu před plzeňskou Doubravkou. Zároveň pokračuje vystrojování sousední jižní trouby, kde probíhá betonáž invertu včetně osazení odvodňovacího potrubí," informuje aktuálně Metrostav.
Úsek je součásti 3. tranzitního železničního koridoru a páteřní transevropské dopravní sítě a představuje jeden z největších projektů na železnici v republice. "Cílem je dosáhnout jízdní doby pod jednu hodinu z hlavního nádraží v Praze na hlavní nádraží v Plzni i v opačném směru, zvýšení bezpečnosti železničního provozu a v neposlední řadě zvýšení komfortu pro cestující,“ říká Mojmír Nejezchleb, náměstek generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty pro modernizaci dráhy. Po dokončení budou vlaky v místech jezdit rychlostí až 160 kilometrů v hodině.
Zdroj a foto: FCB Metrostav