QAPOVKY – NEJRYCHLEJŠÍ ZPRÁVY

Spokojenost pacientů s FN Plzeň opět narostla

20.02.2017 8:44

Fakultní nemocnice v Plzni v očích pacientů opět zvedla kvalitu poskytovaných služeb. Vyplývá to z výsledků posledního šetření. V hodnocení si polepšili i lékaři a sestry.

FOTO_QAP_CZ (11)

Do celorepublikového šetření "Kvalita očima pacientů" se fakultní nemocnice v Plzni zapojuje už několik let. Naposledy to bylo v loňském roce. Nyní jsou hotové výsledky podrobného průzkumu. A jsou velmi příznivé. Kvalita služeb a péče se podle pacientů opět o něco zvedla.

Už v roce 2015 bylo se službami FN Plzeň spokojeno 84 procent pacientů, kteří byli v nemocnici hospitalizovaní víc jak jeden den. V aktuálním šetření to bylo 84,8 procenta pacientů. Nemocnice tak patří k nejlépe hodnoceným v rámci celé republiky. "Velmi si vážíme toho, že jsou pacienti se službami a péčí naší nemocnice dlouhodobě spokojeni, že nás stále vyhledávají a svěřují se do péče našich odborníků. Tento trend potvrzují  i čísla počtu ošetřených pacientů, v roce 2016 bylo u nás ošetřeno více jak 1, 027 mil. nemocných,“ říká ředitel nemocnice Václav Šimánek.

Pacienti odpovídali na otázky v osmi hlavních kategoriích: Přijetí pacienta do nemocnice; Respekt, ohled, úcta k pacientovi; Koordinace a integrace péče o pacienta; Informace, edukace a komunikace s pacientem; Tělesné pohodlí pacienta; Citová opora a zmírnění strachu a úzkosti pacienta; Zapojení rodiny a blízkých do péče o pacienta; Propuštění a pokračování péče o pacienta.

Lepší výsledky byly ve všech kategoriích. Narostlo i kladné hodnocení sester a lékařů. "Tento nárůst spokojenosti mne těší o to více, že jsme v období  určitého personálního nedostatku, sestry vypomáhají na jiných než mateřských pracovištích, jejich práce je opravdu často velmi fyzicky a psychicky náročná," říká náměstkyně pro ošetřovatelskou péči Andrea Mašínová.

Mimo jiné se zlepšilo také hodnocení čistoty toalet a sprch nebo krátká čekací doba na lůžko. Naopak problémem je stále takzvaná znalost ošetřujícího lékaře, kdy pacienti vlastně přesně neví, kdo je má na starost. Lidé si také víc stěžují na noční hluk. To je podle nemocnice dáno probíhajícími rekonstrukcemi.

"Celková spokojenost je nejvyšší na Klinice pracovního lékařství, Neurorehabilitaci interního oddělení a Klinice ortopedie a traumatologie pohybového ústrojí A. Ve srovnání  s rokem 2015 se souhrnná spokojenost nejvíce zvýšila na Klinice ortopedie a traumatologie C, Gynekologicko-porodnické klinice GIA a Chirurgickém oddělení B," shrnuje Eduard Kasal, náměstek pro léčebně preventivní péči.

FOTO: ilustrační

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
Auto CB ŠKODA Kamiq flexi_03_24