Za parkování se bude v Plzni platit na víc místech! Nově i na Slovanech

18.04.2018 10:46

Slovany a také centrální obvod až k Chodskému náměstí. To jsou oblasti, kde město plánuje zavést nově placené parkování. Řidičům mají pomoct záchytná parkoviště.

foto-qap-cz (7)

V Plzni v brzké době nejspíš přibydou další lokality, kde se bude za parkováním platit. Počítá s tím Generel dopravy v klidu, který schválila rada města a ve čtvrtek o něm budou rozhodovat zastupitelé.

"Problémy s parkováním bohužel zasahují stále širší oblast našeho města. Důvodem je neustále se zvyšující počet aut v Plzni. Na 1000 obyvatel nyní připadá 503 přihlášených osobních automobilů. Dopravou v klidu se proto zabýváme systémově, řešením jsou regulační i motivační nástroje," vysvětluje technický náměstek primátora Pavel Šindelář.

Město se tak rozhodlo, že opět sáhne k rozšíření zón placeného parkování. Tentokrát se to dotkne Slovan a centrální část obvodu Plzeň 3 až po Chodské náměstí. Řidičům by měla pomoct záchytná parkoviště a parkovací domy nebo podzemní garáže.

V souvislosti s tím chce město vytvořit nová záchytná parkoviště v systému "P+G" tedy "Zaparkuj a jdi". Momentálně fungují v tomto režimu parkoviště v objektech U Trati, Rychtářka a Divadlo nebo parkoviště v sadech Pětatřicátníků a Kotkově ulici. "Pro další rozvoj jsou navrženy tři nové lokality, a to na náměstí T. G. Masaryka, kde by mohl vzniknout podzemní parkovací objekt, na Anglickém nábřeží před Komerční bankou, kde by situace mohla být také řešena pomocí podzemních garáží a pod mostem generála Pattona na pravém břehu, kde je navrženo parkoviště,“ říká Pavel Šindelář.

Další možností odstavování aut jsou parkoviště "P+R" tedy "Zaparkuj a jeď městskou hromadnou dopravou". V plánu je zrealizovat celkem 13 parkovišť umístěných u páteřních linek MHD. Jedním z projektů je P+R Bory, které by mělo vzniknout na ploše bývalého hřiště v prostoru mezi Dobřanskou ulicí a silnicí I/27 v těsném kontaktu s připravovaným přestupním uzlem Bory. Kapacita parkoviště by měla být zhruba 280 míst, vazba bude na linky číslo 4, 21, 23, 24, 26, 30, 32, 36 městské hromadné dopravy.

Generel řeší i parkování rezidentů, tedy obyvatel daných lokalit. "V jednotlivých obytných čtvrtích byly vytipovány lokality pro parkovací objekty. Možnosti dalšího plošného rozvoje parkovišť na terénu jsou v rezidentských oblastech již téměř vyčerpány,“ doplnil Petr Raška z Útvaru koncepce a rozvoje města Plzně, který generel připravil.

Generel se zabývá také parkováním u hodně navštěvovaných objektů a turistických cílů jako je Bazén Slovany, zoologická zahrada, areály Světovar a Cukrovarská, přestupní uzel Hlavní nádraží a podobně. Nový systém počítá také s omezením parkování kamionů a nákladních aut v obytných čtvrtích.

FOTO: ilustrační

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
Auto CB ŠKODA Kamiq flexi_03_24