Plzeň vylepšila aplikaci PlzniTo. Hlášení závad a nepořádku je jednodušší

21.02.2020 10:36

Nová verze reaguje na přání občanů. Je rychlejší, uživatelsky příjemnější a změnila se také grafika. Plzeňané nahlásili pomocí aplikace už přes 10 tisíc požadavků na vyřešení závad.

husova1

Služba PlzniTo funguje v západočeské metropoli od roku 2015, Nejčastěji ji občané využívají, aby upozornili na černé skládky, závady na silnicích, cyklostezkách, chodnících a dopravním značení.

"Komunikace s občany je pro nás důležité, proto se neustále snažíme hledat nové možnosti a vylepšovat ty stávající. Díky webu a aplikaci PlzniTo mají Plzeňané možnost během pár vteřin nahlásit závadu ve veřejném prostoru a my tak můžeme hned začít pracovat na vyřešení problému,“ řekl primátor města Martin Baxa.

Práce s aplikací PlzniTo je jednoduchá. "Pokud vidím nějakou závadu na veřejném prostoru, například zničenou lavičku, vezmu telefon, vyfotím ji a nahraji do aplikace. V případě, že mám zapnutý GPS lokátor, aplikace sama označí místo, kde se nacházím, pokud ne, označím jej v mapě. Poté stačí závadu krátce popsat a odeslat. Moje hlášení se dostane do městského kontaktního centra, odkud je obratem předáno příslušným pracovníkům jednotlivých úřadů a ti začínají pracovat na odstranění problému. Je to rychlé, jednoduché a efektivní. Tento postup samozřejmě platí i v případě webu,“ vysvětlil Luděk Šantora, ředitel Správy informačních technologií města Plzně.

Nahlásit závadu je možné anonymně, ale lze i přidat své údaje. Pokud uživatel přispívá jako registrovaný, jednou z výhod je třeba i to, že jej úředníci mohou kontaktovat, pokud je potřeba závadu například více popsat nebo upřesnit její umístění. Po odeslání závady, může každý sledovat postup řešení problému. "Hlášení o stavu obsahuje v první řadě zprávu z kontaktního centra – informaci o tom, komu je problém předán a později také datum a způsob jeho vyřešení. Průměrná doba potřebná pro odstranění závady se pohybuje mezi 11 a 14 dny, záleží na složitosti problému, někdy je možné jej vyřešit v podstatě okamžitě, jindy je potřeba více času,“ doplnil technický náměstek primátora Pavel Šindelář. 

Aplikace PlzniTo byla až dosud součástí aplikace Plzeň – Občan. Tento stav se od 20. února změnil. Aplikace Plzeň – Občan, jež poskytovala různé údaje o chodu města, zanikla a zůstává pouze samostatná aplikace PlzniTo. "Uživatele mobilních telefonů využívající platformu Android nečeká zásadní změna. Aplikace Plzeň – Občan se po aktualizaci sama přepíše na PlzniTo. U operačního systému iOS je nutné si novou samostatnou verzi aplikace PlzniTo stáhnout z Apple App Store. Aplikaci bude samozřejmě nadále možné stahovat zdarma,“ uzavřel Tomáš Benedikt, ředitel úseku Rozvoje Správy informačních technologií města Plzně.

"Charakter hlášení vyplývá z ročního období. V létě lidé řeší úpravu travnatých ploch a zeleně, upozorňují na střepy na cyklostezkách a podobně. S příchodem zimy se pak množí požadavky týkající se nefunkčního pouličního osvětlení. Po orkánu Sabine například nyní vzrostl počet hlášení týkající se utržených plechů, vyvrácených dopravních značek, padlých stromů,“ doplnil Vlastimil Gola, radní pro Smart Cities a podporu podnikání.

FOTO: ilustrační

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
Auto CB ŠKODA Kamiq flexi_03_24