Plzeňské gymnázium Františka Křižíka bere své studenty do vesmíru

11.01.2022 13:38

Gymnázium Františka Křižíka intenzivně spolupracuje se společností CIE group, na vytvoření platformy pro virtuální realitu. Cílem této spolupráce je sdílená databanka aplikací použitelná nejen pro krajské školy.

GFK_VR_3

Již začátkem loňského školního roku začalo plzeňské Gymnázium Františka Křižíka úzce spolupracovat se společností CIE group na vývoji aplikací pro virtuální realitu, které budou sloužit pro výukové účely na základních a středních školách.

Během pravidelných schůzek vymýšleli učitelé z gymnázia společně se zaměstnanci CIE group obsah aplikace, který bude odpovídat metodickým pokynům a materiálům. Po měsících spolupráce a testování vznikla první aplikace, kterou je „Exkurze do vesmíru“.

Žáci se tak během hodin mohou podívat do vesmíru, kde zjišťují hmotnost jednotlivých planet nebo co je to plynný obr a černá díra. Již teď jsou rozplánované další aplikace například metabolismus člověka pro biologii nebo elektronové orbitaly pro výuku chemie.

Cílem Gymnázia Františka Křižíka je navázání spolupráce s dalšími školami a společná databanka aplikací využitelná pro co nejširší spektrum předmětů ideálně pro všechny vzdělávací stupně základních a středních škol.

Největší přínos v tomto způsobu výuky vidí učitelé gymnázia ve větším zapojení žáků do vyučování. Žáci si díky interaktivnímu způsobu vedení hodiny dokáží zábavnou formou osvojit i těžko vizuálně představitelné věci, a tak si je snáze zapamatovat, pochopit a najít souvislosti. „Roli a dopad virtuální reality vidím jako klíčovou součást nejen vzdělávání. Věřím, že díky virtuální realitě budou moci všichni účastníci více ocenit realitu naši, skutečnou. Přestože v prvopočátku to může být útěkem z našeho světa, věřím, že v budoucnosti bude nástrojem ke znovuobjevení viditelného a hmatatelného světa s novým pohledem na věc,” říká Daniel Nam, učitel a IT specialista na Gymnáziu Františka Křižíka.

Mezi největší klady využívání virtuální reality na školách patří ušetření času ve výuce nebo zprostředkování zážitkové pedagogiky, díky které budou moci žáci navštívit exotické krajiny nebo si zkonkretizovat abstraktní koncepty. „Virtuální realita přináší zážitky, které současné děti z bezpečnostních i jiných důvodů při hodinách nezažijí a zároveň může přenést děti do míst, kam se možná nikdy nebudou moci dostat,” dodává Marek Bárdy, ředitel společnosti CIE group.

 

foto: GFK

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
Auto CB ŠKODA Kamiq flexi_03_24