Přeměna křižovatky Americká - Sirková má konkrétní podobu - VIZUALIZACE

11.09.2018 7:02

Budoucí revitalizace křižovatky Americká - Sirková v Plzni má konkrétní podobu. Odsouhlasilo ji vedení města a navazuje na rozsáhlý projekt přestavby celého území.

křižovatka Americká - Sirková

Revitalizace lokality v bezprostřední blízkosti přestupního uzlu u vlakového nádraží bude podle města neodkladná. Požadavky na okolí křižovatky Americká – Sirková – Šumavská – Mikulášská v centru města nyní už mají základní obrysy.

"Zastupitelstvo města Plzně schválilo studii zpracovanou městskými architekty z Útvaru koncepce a rozvoje města Plzně, která určuje konkrétní kroky pro obnovu a rozvoj území materiály, výsadbu stromů, dostatek laviček a dalšího mobiliáře odrážejí stanovené cíle na rozvoj území i podněty od občanů z červnového plánovacího dne a online hlasování. Návrh dále určuje umístění lehkých dočasných staveb pro potřeby infocentra a jiných služeb a pamatuje i na přechody, nové chodníku, trasy pro cyklisty a jiná opatření pro rozvoj území," říká mluvčí města Eva Barborková.

Prostorem křižovatky a jejím těsném okolí denně projde více než 30 tisíc lidí. Frekvence je samozřejmě způsobená blízkostí hlavního nádraží, zastávek tramvají a trolejbusů.

"V následujících letech 2019 až 2022 ovlivní toto území ještě dvě připravované veřejné stavby. Výstavba výpravní budovy autobusového terminálu, ve které vznikne centrální prodejna Plzeňské karty a informační centrum města Plzně a zřejmě i IC Plzeňského kraje,“ uvedl Petr Náhlík, náměstek pro oblast dopravy a životního prostředí. "Druhou stavbou bude rekonstrukce výpravní budovy žst. Plzeň Hlavní nádraží ze strany SŽDC nákladem zhruba jedna miliarda korun," dodává.

Současný stav místa je natolik neutěšený a nevyhovující, že revitalizaci už není možné odkládat. Teď už má budoucí podoba zhruba tříhektarové lokality jasnou podobu. "Pro zlepšení navrhujeme řešení prostoru v jedné úrovni, tedy bez mimoúrovňových ramp a nebezpečných zákoutí. Nezapomínáme ani na jednotný standard materiálů, mobiliáře a výsadeb s velkým množstvím stromů. V návrhu rovněž upravujeme pobytové plochy navazující na zástavbu a řešíme nutnou vybavenost území prostřednictvím lehkých dočasných staveb pro zázemí infocentra a jiných služeb. Dále je navrženo doplnění křižovatky Americká – Sirková o přechody a místa pro přecházení, vytvoření chodníku podél Sirkové ulice a doplnění tras pro cyklistickou dopravu v celém území. Nakonec pro fungování přestupního uzlu u hlavního nádraží a zajištění plynulosti MHD je navrženo vyloučení tranzitní individuální automobilové dopravy v úseku Šumavské ulice mezi Nádražní a Vocelovou ulicí,“ popsal Jaroslav Holler, architekt z Útvaru koncepce a rozvoje města Plzně.

Studie navazuje i na nedávný projekt ohledně revitalizace celého širšího území.

Vizualizace: Magistrát města Plzně

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
Auto CB ŠKODA Kamiq flexi_03_24