QAPOVKY – NEJRYCHLEJŠÍ ZPRÁVY

Suchej únor je za dveřmi. Zapojit se do měsíční střízlivosti může každý

24.01.2022 14:11

Rizikově v Česku pije více než jeden milion lidí. Kampaň Suchej únor se to snaží už deset let změnit. Loni si měsíční střízlivost vyzkoušelo až 700 tisíc obyvatel, každý druhý konzumaci omezil i po skončení výzvy.

Víno_Pixabay

I obyvatelé západočeské metropole se v únoru mohou zapojit do zdravotně osvětové kampaně Suchej únor, která pomáhá široké veřejnosti prověřit její vztah k alkoholu a změnit zaběhlé návyky.

Pravidla výzvy jsou jednoduchá – celý únor ani kapku alkoholu. Účastníci mohou výzvu plnit sami pro sebe nebo se rovnou registrovat na stránkách www.suchejunor.cz.

„Registrované účastníky provedeme měsícem na suchu od začátku do konce. Máme pro ně připravené informačně i zábavou nabité newslettery. Registrací lidé podpoří nejen kampaň, ale především naši další činnost na poli osvěty, vzdělávání a prevence rizikového chování. A to nejenom ve vztahu k alkoholu, ale i k dalším návykovým látkám a závislostem,” vysvětlil za organizátory Petr Freimann, ředitel neziskové organizace Suchej únor.

Už deset let se kampaň snaží otevírat nová témata, která ve společnosti rezonují. „Letos chceme otevřít diskuzi zejména o zdravém firemním prostředí ve vztahu k rizikovému užívání. Koneckonců, každý sedmý dospělý, kterého potkáme v práci, je potenciálně rizikový konzument. Stejně tak se pouštíme do tématu konzumace alkoholických nápojů dětmi,” uvedl Petr Freimann.

Významnou novinkou letošního ročníku se proto stalo vydání Suchého průvodce pro nezávislé firmy, který pomáhá se zvládáním rizikového chování a užívání alkoholu na pracovišti. Pomůže všem českým firmám, které chtějí proniknout hlouběji do tématu alkoholu a rizikového chování, vytvářet zdravé a podpůrné pracovní prostředí pro své zaměstnance a šířit tematickou osvětu.

Suchej únor umožňuje účastníkům dát si na jeden měsíc od alkoholu odstup, díky čemuž mohou poznat, jak moc své pití ovládají a jak moc alkohol ovládá je. Na sociálních sítích letos kampaň spojuje hashtag odkazující na desáté výročí kampaně #suchadesitka.

 

foto: Pixabay
 

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
Auto CB ŠKODA Kamiq flexi_03_24