V Plzni vyjedou trolejbusy nové generace! Vyšly na víc jak 100 milionů - FOTKY

21.03.2019 12:54

První zcela klimatizované trolejbusy začnou v příštích dnech jezdit na nejvytíženějších linkách v Plzni. PMDP nakoupily celkem sedm trolejbusů nové generace za 116 milionů!

foto-qap-cz (8)
foto-qap-cz (8)foto-qap-cz (1)foto-qap-cz (2)foto-qap-cz (3)foto-qap-cz (4)foto-qap-cz (6)foto-qap-cz (5)foto-qap-cz (7)foto-qap-cz (9)foto-qap-cz (10)foto-qap-cz (11)foto-qap-cz (12)foto-qap-cz (13)foto-qap-cz (14)foto-qap-cz (16)

Plzeňské městské dopravní podniky pořídily sedm nových kloubových trolejbusů nové generace za více než 116 milionů. Cestujícím začnou osmnáctimetrové bateriové trolejbusy sloužit od pondělí 25. března na dvou nejfrekventovanějších trolejbusových linkách číslo 15 a 16.

"V Plzni se snažíme přinášet chytrá a inovativní řešení, která zjednodušují a zpříjemňují život našim občanům i návštěvníkům. Vzhledem k tomu, že tramvajová a trolejbusová doprava má dvoutřetinový podíl na výkonech plzeňské městské hromadné dopravy, považuji investici do těchto moderních, ekologických trolejbusů za klíčovou a skutečně smysluplnou,“ uvedl primátor města Plzně Martin Baxa.

"Jde o výraznou investici do e-mobility a modernizace vozového parku MHD,“ popisuje Roman Zarzycký, první náměstek primátora a předseda představenstva PMDP. "Jedná se o první plně klimatizované vozy elektrické trakce v Plzni. Mají atraktivní design nové generace a jsou velkokapacitní díky kloubovému provedení. Životnost trolejbusu je minimálně 14 let při nájezdu 50 tisíc kilometrů ročně,“ dodává.

"Nasazení nových trolejbusů je v souladu s plány PMDP i města. V první řadě reagujeme na významný nárůst poptávky po MHD na trase mezi hlavním nádražím, centrem města a průmyslovými zónami od Škodovky a Techmanie až po výrobní areály v západní části Borských Polí. U hlavního nádraží byl otevřen nový autobusový terminál, kde je nyní ukončeno množství autobusových linek. Posílil i význam železniční dopravy díky rekonstrukci železničního uzlu a otevření tunelu na Prahu. Ve špičkách je mezi Borskými Poli, Karlovem a Jižním Předměstím tolik cestujících, že řada spojů jezdí přeplněna. Díky novým kloubovým vozům i úspěšnému náboru řidičů konečně zlepšíme situaci ve všech kritických časech,“ vysvětlil generální ředitel dopravních podniků Michal Kraus.

V příštích dvou letech bude na terminál Hlavní nádraží nasměrováno ještě větší množství regionálních autobusů a také na Borských Polích se chystají další investiční projekty.

Město Plzeň a PMDP se v rámci projektu Smart City společně hlásí k závazku snižování emisí CO2 a škodlivin. Podíl tramvajové a trolejbusové dopravy v Plzni vzroste ze stávajících 64 % na 85 % do roku 2030. Tomu přispěje nasazování nových trolejbusů s bateriemi, které mohou převzít část autobusových výkonů.

foto-qap-cz (9)

Nové trolejbusy Škoda 27 Tr jsou zajímavé i po technické stránce... 

"Jedná se o bateriové trolejbusy, které se dobíjejí dynamicky během jízdy pod dráty a mohou obsloužit nové lokality bez trolejového vedení. Vybitá baterie se při jízdě pod trolejí dobije během 45 minut. V Plzni budou nové vozy zatím jezdit na stávajících linkách, ale jejich parametry jsou již nastaveny pro případnou realizaci trolejbusové dopravy k Fakultní nemocnici Lochotín a na Košutku. Trolejové vedení je potřebné jen v kopcovitých úsecích. Přes náměstí Republiky, Rooseveltův most i dolů po Lidické a Karlovarské si trolejbusy vystačí s bateriemi,“ popisuje náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí Michal Vozobule.

"Bateriový pohon v běžném provozu pomůže při uzavírkách, mimořádných událostech nebo námraze. Navíc je schopen omezovat špičky odebíraného proudu z trolejové sítě,“ doplňuje Jiří Ptáček, dopravně provozní ředitel PMDP.

Soulad plzeňských záměrů s moderními trendy dokládá i fakt, že jeden z nových trolejbusů bude zapůjčen na tři týdny do Prahy, která díky PMDP na své zkušební trati poprvé vyzkouší kloubový trolejbus v provozu s cestujícími.

FOTO: QAP.CZ

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
Auto CB ŠKODA Kamiq flexi_03_24