QAPOVKY – NEJRYCHLEJŠÍ ZPRÁVY

Méně poutačů i světel. Prazdroj bojuje proti vizuálnímu smogu

19.12.2020 16:00

Plzeňský Prazdroj se rozhodl zakročit proti agresivní reklamě, která lidi podle jejich průzkumu ruší a nehodí se do okolního prostředí. Cílem jsou hospody a restaurace bez nadbytečných poutačů a světel.

opravená Jubilejní brána

 „Rozhodli jsme se zásadním způsobem změnit prezentaci našich značek ve veřejném prostoru. Budeme střídmější, což povede k přehlednějšímu značení, lepší orientaci a navigaci zákazníků do podniků. Neméně důležitým efektem je snížení spotřeby plastů a energií. Soustředíme se na kvalitu, prezentovat se chceme skvěle načepovaným pivem a ne přebujelou reklamou. To zapadá do naší dlouhodobé strategie odpovědného podnikání i chování,” shrnula projekt s názvem Fresh Outlet Markéta Bláhová, která jej má na starost. 

To, že nadbytečná reklama v ulicích i na hospodách lidi ruší, si Prazdroj ověřil u zákazníků. Z průzkumu mezi tisícovkou lidí mu vyšlo, že jsou jí ve veřejném prostoru přehlceni. Střídmější prezentace je pro ně nejen příjemnější, ale pomáhá jim i v lepší orientaci. 

Jsou to ovšem právě majitelé a provozovatelé hospod a restaurací, kdo se změnami vždy musí souhlasit a dát jim zelenou. „Nemůžeme jim nic nařizovat, jde o jejich majetky a podnikání. Pilotní projekty ale ukazují správnost nového směru, hosté i hospodští změny oceňují,“ říká Markéta Bláhová.

Ačkoliv je řada prvků v rámci projektu Fresh Outlet jednotná, pivovar nezapomíná na osobitost každého podniku. Pro každou hospodu či restauraci je vybírán každý nosič individuálně s ohledem na její charakter a umístění v obci.

Nový přístup je zároveň v souladu s novou politikou mnoha tuzemských měst, která se rozhodla reklamu ve veřejném prostoru regulovat. Prazdroj s nimi svůj záměr konzultuje, podílí se na veřejné diskusi a s některými radnicemi například v Plzni spolupracuje při tvorbě manuálů pro reklamu ve veřejném prostoru.

FOTO: ilustrační

SDÍLEJTE ČLÁNEK
KOvářová
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
bayern park