QAPOVKY – NEJRYCHLEJŠÍ ZPRÁVY

Náměstí T. G. Masaryka v Plzni bude bezpečnější pro chodce, dojde k úpravám vozovky

30.11.2023 12:00

Na náměstí T. G. Masaryka v Plzni dojde ke změnám v okolí tramvajových zastávek.

masarykovo náměstí_ilustrační_FB Aleš Tolar

„Problémem tramvajových zastávek uprostřed Klatovské třídy na náměstí T. G. Masaryka se zabývám od svého nástupu na radnici. Stovky lidí se tu každý den tísní na příliš malých zastávkách, mnohdy musí i vstupovat přímo do rušné vozovky. Bohužel řešení není tak jednoduché, jak by se mohlo zdát,“ říká Aleš Tolar, náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí. Impulsem pro rychlé řešení byla bohužel i dopravní nehoda s následkem úmrtí chodkyně v říjnu 2021.

Pro navrženou stavební úpravu spočívající v rozšíření zastávek částečně na úkor vozovky bylo dle náměstka zapotřebí především získat souhlas Policie ČR, Ředitelství silnic a dálnic i dalších subjektů. „Souhlasu jsme dosáhli především díky pozitivnímu efektu na jaře otevřeného Západního okruhu a částečnému snížení dopravní zátěže na Klatovské třídě,“ uvedl Aleš Tolar.

Záměr počítá s tím, že nástupní ostrůvky budou rozšířeny na 3,5 metru a prodlouženy až k ulici Nerudova, kde vznikne nové místo pro přecházení. Současně se zmenší počet jízdních pruhů na Klatovské třídě ve směru na Bory ze dvou na jeden. Ve směru do centra budou v první etapě ponechány dva jízdní pruhy.

Matematické výpočty ověřily, že toto řešení by nemělo mít významně negativní dopad na plynulost automobilové dopravy. Na západní straně komunikace bude zřízen zásobovací box. Bude doplněno zábradlí na zastávkové ostrůvky a vyměněna světelná signalizace v křižovatce. Těleso tramvajové trati zůstane v původní poloze a posun obruby vozovky do plochy náměstí kvůli rozšíření ostrůvku by měl činit zhruba 0,8 metru. Ve druhé etapě po převedení podstatné části automobilové dopravy na novou trasu silnice I/27 může dojít ke změně řazení v křižovatce Belánka, ke vzniku levého odbočovacího pruhu z Klatovské do Bendovy ulice a ke snížení počtu automobilových pruhů podél nástupního ostrůvku ve směru do centra ze dvou na jeden,“ přiblížil Ondřej Vohradský, vedoucí úseku dopravního inženýrství Správy veřejného statku města Plzně (SVSMP).

Úpravy se chodci dočkají až v roce 2025.

„Úpravu schválila městská komise dopravy a dnes jsem tak mohl s řešením předstoupit před Radu města Plzně. Rada jednomyslně úpravu schválila a mohou se rozběhnout projekční práce, ty ještě nějaký čas potrvají. Cílem je v roce 2025 úpravu provést a na „Masarykáči“ bude konečně bezpečněji,“ uvedl na Facebooku Aleš Tolar.

Schválení návrhu v radě města umožní spustit projektovou přípravu dokumentace pro stavební povolení. Na ni SVSMP vyčlenila částku půl milionu korun. „Odhad nákladů stavby je zatím do 20 milionů korun včetně světelné signalizace, dokumentace by jej měla zpřesnit,“ doplnil Aleš Tolar.

Foto FB Aleš Tolar - náměstek primátora Plzně

SDÍLEJTE ČLÁNEK
Zvednu vam to_copy
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT