Auto CB ŠKODA nový SUPERB
QAPOVKY – NEJRYCHLEJŠÍ ZPRÁVY

Rodiny s dětmi, senioři a kongresová politika – to jsou priority Plzně v oblasti cestovního ruchu

29.06.2013 13:00

Plzeň plánuje přilákat více turistů. V následujícím pětiletém období se zaměří podle nově vzniklé koncepce především na rodiny s dětmi, seniory a kongresovou politiku.

DSCF7337

Město Plzeň zpracovalo koncepci cestovního ruchu na dalších pět let. V příštích pěti letech by se v oblasti cestovního ruchu měla Plzeň zaměřit na rodiny s dětmi, seniory a kongresovou turistiku.

Plzeň by měla více také pracovat se svou pivovarnickou tradicí a nově vytvořená fungující organizace cestovního ruchu jí má pomoci s marketingem a koncepčním rozvojem a také s vytvářením konkrétních produktů služeb.

"Koncepce vychází z nejnovějších poznatků a zkušeností v oblasti cestovního ruchu u nás. Přestože se tomuto tématu věnujeme již několik let, koncepce jako taková zatím chyběla," uvedla ke vzniku nového materiálu Eva Herinková.

V uplynulých zhruba deseti letech se návštěvnost města dynamicky zvyšovala. Byly postaveny nové hotely a turistické cíle zkvalitnily a rozšířily svoji nabídku. Od roku 2010 se však růst návštěvnosti Plzně zpomaluje.

"V roce 2012 jsme zaznamenali stagnaci, v některých případech až dvacetiprocentní pokles. Může to být způsobeno mnoha vlivy, ale v souvislosti se zpomalováním růstu návštěvnosti v přechozích letech je zjevné, že dochází k naplnění cyklu životnosti destinace, která není zatím optimálně řízena," uvedla Zuzana Smotlachová, vedoucí odboru prezentace a marketingu magistrátu.

Největší aktuální příležitost pro Plzeň představuje projekt Plzeň – Evropské hlavní město kultury 2015. "V případě nastavení kvalitního kulturního programu a účinné propagace by měl nalákat do města nadprůměrný počet návštěvníků," uvedla dále náměstkyně Herinková.

Co se týká spokojenosti návštěvníků, kladou současné trendy důraz na pohodlí a komplexnost služeb. Kromě dobrých informačních služeb to znamená zajistit provázaný systém nabídky, kdy turista dostane nejen informace o jednotlivých atraktivitách, ale bude mu nabídnut komplexní servis ve formě balíčku služeb.

"Pracoviště cestovního ruchu, takzvaný tourist board, bude zajišťovat marketing naší destinace a vyvíjet aktivity v oblasti strategického řízení cestovního ruchu. Prostřednictvím informačního centra bude poskytovat bezplatné informační služby turistům, ale i vytvářet, zprostředkovávat a prodávat konkrétní služby, jako jsou prohlídky města, zprostředkování ubytování či prodej suvenýrů," doplnila Smotlachová.

SDÍLEJTE ČLÁNEK
Auto CB DACIA Duster
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
Auto CB ŠKODA  JSA příslušenství