QAPOVKY – NEJRYCHLEJŠÍ ZPRÁVY
27.05.2024 9:39
V sobotu si na své přišel ten, kdo má rád historické vozy. Majitelé veteránů se potkali v autocampu Ostende u Velkého Boleveckého rybníka. Podívejte se na FOTKY.
26.05.2024 15:17
26.05.2024 11:57
Vlakem z Prahy do Mnichova za 3 hodiny? Sen nebo realita?
07.11.2010 6:30
Cesta vlakem z Prahy do Mnichova trvá teď celkem 6 hodin. V budoucnu by to mohly být ale jen 3 hodiny. Jak je to v současné době se stavbou železničního koridoru, který by zrychlení umožnil?
Z Prahy do Mnichova za 3 hodiny vlakem? Mohla být to prý být realita. Nyní trvá cesta dvojnásobně, tedy 6 hodin. Pomoci by měl nově vybudovaný železniční koridor.
Podmínkou je ale na trase vybudovat dvoukolejnou trať a zvýšit rychlost vlaků na 200 kilometrů za hodinu. Že je to sen? Česká strana si to nemyslí. „Do dvou let jsme v Rokycanech, do čtyř v Plzni. Pro trasu z Plzně ke státní hranici je zpracovaný investiční záměr a dolaďují se technické parametry. V příštím roce by mělo být možné začít práce na projektové dokumentaci,“ potvrdil náměstek českého ministra dopravy Ivo Toman.
V Německu ale tak daleko nejsou. Bavorský kolega českého náměstka Hans Peter Göttler k tomu dodal: „Na německé straně se během tří až čtyř týdnů rozhodne o tom, jak se bude k roku 2015 aktualizovat Spolkový plán dopravních cest. A my uděláme vše proto, abychom dokázali, že spojení Plzeň – Regensburg je důležité, stejně jako je důležité napojení celého regionu na letiště v Mnichově.“
„Evropou vedou dvě železniční magistrály: severní, která prakticky spojuje Paříž přes Berlín až s Pekingem a jižní, která vede z Francie přes Linz až k Černému moři. Nyní se hledá nejvhodnější trasa k jejich propojení. Varianty jsou dvě. Mnichov – Plzeň – Praha – Ostrava, nebo Linz – České Budějovice – Praha a dále na sever. Hospodářské komory z Plzeňského kraje i z Horní Falce jsou připraveny poskytnout dostatek doplňujících informací, které by podpořily trasu vedoucí přes Mnichov a Plzeň,“ prohlásil předseda představenstva Krajské hospodářské komory Plzeňského kraje Ing. Zdeněk Mužík. A dodal, že je v zájmu nejen ekonomických subjektů, aby trať sloužila i nákladní dopravě, jako je tomu například ve Švýcarsku.
Vybudování železničního koridore se řeší v rámci česko- bavroské spolupráce a projektu MY JSME EVROPA.
SDÍLEJTE ČLÁNEK