Kaufland pod vlastní značkou prodával kečup s nižším obsahem rajčat

23.07.2017 20:41

Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) odhalila v Kauflandu fašovaný kečup. Šlo o kečup z Polska s nižším obsahem rajčat, než je uvedeno na obalu.

kečup_SZPI_oriz
kečup_SZPIkečup_SZPI_orizkečup szpi

Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) nařídila Kauflandu stažení kečupu K - Classic Tomato Ketchup – rajčatový kečup jemný, v balení 500 ml, s označením data minimální trvanlivosti do 20.03.2018, země původu: Polsko.

Výrobce na obal uvedl: „100 g kečupu bylo vyrobeno z 205 g rajčat“ (pozn.: 100 g hotového kečupu z 205 g syrových rajčat). Laboratorní rozbor Státní zemědělské a potravinářské inspekce (SZPI) ale potvrdil přítomnost rajčat pouze v množství 152 g rajčat na 100 g kečupu. Výrobce tak porušil platný právní předpis uvedením zavádějícího údaje a inspektoři SZPI nařídili stažení závadné šarže z trhu.

Insopektoři zjistili, že celkem bylo takových nevyhovujících kečupů 14 112 ks. Stáhnout se podařilo pouze 575 kusů, zbytek si již koupili spotřebitelé na pobočkách prodejce.

foto: SZPI

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT