Auto CB ŠKODA nový SUPERB
QAPOVKY – NEJRYCHLEJŠÍ ZPRÁVY

Až třetina dodavatelů elektřiny nedostatečně informuje o cenách

18.07.2013 13:55

O cenách elektřiny mají být spotřebitelé dostatečným způsobem informováni a to včetně konečných cen. To je sice hezká teorie, ale s praxí se mnohdy rozchází.

dtest

Až třetina dodavatelů elektřiny neposkytuje svým zákazníkům komplexní informace o cenách elektřiny!

To vyplynulo z nezávislého šetření občanského sdružení dTest, které se zaměřilo na zjištění faktu, zda je možné na webových stránkách dodavatelů elektřiny nalézt odpovídající nabídku v komplexním ceníku, z něhož by standardně mělo být zřejmé rozložení regulovaných i neregulovaných složek ceny a současně by měla být uvedena konečná cena, kterou může spotřebitel očekávat za spotřebovanou 1MWh.

"Již při dohledávání ceníků jsme zjistili u jednoho dodavatele pochybení, neboť uvádí pouze ceny pro stávající zákazníky. Noví zákazníci tedy nemají šanci ceny zjistit, pokud si o nabídku individuálně nezažádají," uvedla právní poradkyně dTestu Pavla Málková.

Podle zákona o ochraně spotřebitele musí mít zákazník konečnou cenu vždy k dispozici. "Poskytovatelé elektřiny často uvádějí pouze stálé platby a cenu za 1MWh určenou dodavatelem. Zapomínají ovšem uvádět informaci o regulované složce ceny, která konečnou cenu za 1MWh může navýšit na více než dvojnásobek. Informaci o konečné ceně považujeme za nepostradatelnou součást ceníku, neboť tou se řídí spotřebitelé především," zdůraznila Málková.

Průzkum se současně zaměřil i na sazebníky poplatků.

"Některé poplatky považujeme za nepřiměřené. Takový je třeba poplatek za marný výjezd technika, který se neuskutečnil, poplatek za vystavení potvrzení o bezdlužnosti či poplatek za konzultaci obsahu smlouvy," uzvařela Málková.

SDÍLEJTE ČLÁNEK
Zvednu vam to
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT