28.05.2024 9:00
28.05.2024 8:10
Dětský den v Lobezském parku láká na spoustu zábavy i řadu soutěží
Čtvrtý plzeňský obvod pořádá akci, která bude patřit dětem. Odpoledne v Lobezském parku bude plné smíchu a zábavy.
27.05.2024 19:10
V hlavní roli alkohol! Plzeňští strážníci měli v neděli plné ruce práce s opilci
V neděli 26. května měli strážníci plné ruce práce. Hned ve třech případech hrál výraznou roli alkohol.
Z plzeňského nádraží je staveniště, díky modernizaci tudy budou vlaky projíždět až čtyřikrát rychleji - FOTKY
Stavební práce na plzeňském hlavním vlakovém nádraží nadále pokračují, nástupiště zmizela pod sutí a těžkou technikou. Cílem je upravit stanici tak, aby mohla plnohodnotně vykonávat funkci nejdůležitější křižovatky v regionu v rámci 3. tranzitního koridoru.
Hlavní vlakové nádraží v Plzni připomíná v posledních týdnech spíše staveniště. Práce na modernizaci železnice a nástupišť totiž nabraly na intenzitě. Cílem modernizace je upravit stanici tak, aby mohla plnohodnotně vykonávat funkci nejdůležitější křižovatky v regionu v rámci 3. tranzitního koridoru.
Stávající infrastruktura tomuto účelu nevyhovuje a není schopna zvládnout předpokládaný objem dopravy. Cestující se dlouhodobě potýkali s nízkými nástupišti, kolejiště mělo nevhodné uspořádání a nedostatečnou kapacitu, elektrická i mechanická zařízení byla zastaralá a údržbu limitoval nedostatek náhradních dílů.
"Plzeňské hlavní nádraží je dlouhodobě nejméně oblíbenou zastávkou třetího koridoru. Rychlíky tu totiž musí na výhybkách zpomalit až na 20 km/h. Už na konci roku se to ale změní. Díky modernizaci pražského zhlaví, tedy kolejového rozvětvení ve směru na Prahu, tu budou vlaky projíždět až osmdesátkou. Stavba přinese i další pozitiva, například zvýšení efektivity přepravních proudů a snížení provozních a servisních nákladů. Instalace nového zabezpečovacího zařízení navíc posílí bezpečnost železničního provozu," sdělil generální ředitel SŽDC Pavel Surý.
Aktuálně dochází ke kompletní rekonstrukci východní části železniční stanice. Práce se týkají zejména složitých výhybkových konstrukcí a rozsáhlého kolejiště nádraží, včetně navazujících úseků. Součástí stavby je i celková obnova železničního spodku a odvodnění. Modernizací projde i takzvaný most Gambrinus přes ulici U Prazdroje.
Bezpečnost železničního uzlu se zvýší díky novému zabezpečovacímu zařízení, pro nějž se dokončuje nová jednopodlažní budova ústředního stavědla, odkud bude elektronicky ovládán veškerý provoz stanice.
Práce ovšem musí respektovat také fakt, že hlavní nádraží je kulturní památkou, a proto přestavba musí respektovat požadavky na zachování vzhledu stanic. Toto se primárně dotýká oblasti zastřešení nástupišť.
Práce by měly končit v závěru letošního roku, definitivně hotovo bude v březnu příštího roku.