19.06.2025 18:15
19.06.2025 14:41
Muž měl obtěžovat dívku v trolejbusu. Policie hledá svědky
19.06.2025 13:52
Západočeské baroko má nové logo. Autorkou je mladá designérka ze Sutnarky - FOTKY
Hackaton v Plzni přinesl nápady, jak zlepšit výuku - FOTKY
Aplikace, která umožní i méně technicky zdatným učitelům založit video místnost a pozvat do ní k výuce žáky, je jedním z výstupů plzeňského hackathonu.
Během hackatonu téměř tři desítky účastníků, vývojářů a pedagogů z tuzemska i zahraničí, vytvářely v technologickém parku v Cukrovarské ulici nové projekty v oblasti digitálního vzdělávání. Dvoudenní akci spolupořádala Správa informačních technologií města Plzně (SIT), která nyní spouští jednání o tom, jak projekty uvést do praxe.
"České školství se letos dostalo do situace, kterou bychom si před časem jen těžko dovedli představit. Digitální forma vzdělávání kvůli pandemii koronaviru dostala zcela nový rozměr. Na tyto změny však nebylo naše školství připraveno, jejich příchod byl překotný, o fungujícím systému vzdělávání na dálku nemohla být příliš řeč. Nyní jsme ve stavu, kdy musíme využít šanci se připravit na případné eventuality, jež mohou nastat. Proto jsem velice rád, že se v Plzni povedlo uspořádat akci tohoto typu. Podle ohlasu sklidila velký úspěch. Věřím, že projekty, které v rámci hackathonu vznikly, začnou sloužit v praxi,“ řekl primátor Plzně Martin Baxa.
Přihlásit se mohl kdokoliv, kdo se zajímá o digitální vzdělávání. Na maratonu se sešli vývojáři a pedagogové převážně z Plzeňského kraje, nechyběli ale ani zahraniční účastníci, hackathon přilákal soutěžní tým z Polska.
"Akce měla obrovský přínos v tom, že se sešli lidé, kteří konkrétně ví, co potřebují, co by ve výuce pomohlo, tedy pedagogové spolu s technicky nadanými vývojáři, kteří jsou schopni tyto nástroje zrealizovat. Celkem se utvořilo pět týmů a všech pět projektů má podle nás potenciál být přínosem pro digitální vzdělávání. Proto nyní spouštíme jednání, jak v rámci aplikace Škola OnLine, kterou využívají městské základní školy, dané projekty implementovat do praxe,“ vysvětlil Luděk Šantora, ředitel SIT.
Nejvíce bodů získala aplikace, která by umožnila velmi jednoduchým způsobem, a to i pro méně technicky zdatné pedagogy, založit video místnost a pozvat do ní k výuce žáky. Zaujal také projekt na dlouhodobé hodnocení pedagogů, jenž by sledoval vývoj kvality výuky v čase. Tím by vznikl cenný nástroj pro zřizovatele škol, ředitele a rodiče, kteří vybírají instituci pro vzdělávání svých dětí.
FOTO: město Plzeň