25.05.2024 17:00
25.05.2024 11:00
Historickým autobusem na Kozel nebo Hracholusky? PMDP vypraví oblíbené linky!
V letošním roce se jízdy nebudou opakovat o letních prázdninách.
24.05.2024 14:50 25.05.2024 11:00
Policisté pátrají po pohřešované ženě z Tachovska
Policisté pátrají po pohřešované ženě. Naposledy byla spatřena při nastupování do vlaku, do cíle však nedorazila.
Tramvaje najdou nové útočiště na Košutce
Tramvaje v Plzni budou mít v budoucnu nové prostory pro odstavování i opravy. Město počítá s vybudováním nového prostoru na konečné na Košutce.
Celou koncepci, která se týká zajištění protstor pro odstav tramvají, budou už v příštím týdnu schvalovat zastupitelé města. Plány počítrají s výstavbou nových prostor na Košutce a také s novou točnou v Malesické.
Většina tramvajových souprav by i po stavbách měla končit ve vozovně na Slovanech. Jenomže i ta porřebuje poměrně velké stavební zásahy. Rekonstrukci už připravují dopravní podniky. V budoucnu by se na Slovanech měly odehrávat spíš menší opravy. Naopak až 13 souprav by mělo být možné odstavit v točce Košutka na lince číslo 4 po její rekonstrukci. Dále bude vytvořena odstavná kapacita pro mimořádné příležitosti pro čtyři soupravy v upravené točce Malesická.
"Vybudování odstavných kolejí na Košutce významně sníží provozní náklady na městskou hromadnou dopravu v Plzni a zajistí bezproblémovou výpravu tramvajových souprav v ranní dopravní špičce na trase tramvajové trati linky číslo 4, která spojuje největší plzeňské sídliště s řadou středních škol, úřadem práce, areálem ZČU a průmyslovou zónou Borská pole," vysvětluje mluvčí magistrátu Eva Barborková.
"V roce 2014 se městu podařilo po několika desetiletích příprav vyřešit odstavování a údržbu autobusů a trolejbusů, a to vybudováním nové vozovny Karlov. Protože studie prokázaly nerentabilitu vybudování tramvajové trati do vozovny Karlov, základním prostorem pro odstav tramvají i nadále zůstává stávající areál vozovny Slovany, jehož současný stavebně technický stav není ideální a vyžaduje rekonstrukci. Koncepce navrhuje postupné kroky k zajištění komplexního řešení pro vybudování vyhovujícího zázemí pro odstavování a údržbu tramvají,“ vysvětlil Petr Náhlík, náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí.
Koncepce počítá s projektovou přípravou a rekonstrukcí areálu vozovny Slovany, přičemž souběžně s tím musí město zajistit odstavení potřebného počtu tramvají mimo areál Slovany. Zpracování studie modernizace tramvajové vozovny na Slovanech již zajistily Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP), modernizace zahrnuje zejména rekonstrukci a doplnění krytých hal pro odstavování a lehkou údržbu tramvají, doplnění chybějících technologií, jako jsou myčka, strojní technologie, skladové hospodářství a dále úpravy kolejiště.
FOTO: ilustrační