03.05.2024 18:00
03.05.2024 16:01
V okolí Dobřan se pohybuje vlk. Co dělat při setkání?
03.05.2024 14:39
Slavnosti svobody budou pod dohledem policie. Byla přijata preventivní bezpečnostní opatření
Modernizace stanice Pačejov skončila, nová budova se otevře koncem roku
Rekonstrukce stanice Pačejov na Klatovsku dosáhla svého konce. Zahrnovala optimalizaci přibližně 4,6 kilometru trati i kompletní přestavbu samotné stanice a blízké zastávky Kovčín.
Správa železnic v úterý 30. listopadu slavnostně ukončila rekonstrukci stanice Pačejov na Klatovsku, která trvala od roku 2019.
Během uplynulých více než dvou let se v Pačejově nahradila nevyhovující úrovňová nástupiště novými s normovou výškou 550 milimetrů nad kolejí. Stanice má nyní jedno vnější a jedno jednostranné nástupiště o délce 120 metrů. Před realizací stavby zde musely rychlíky zpomalovat až na 65 km/h, nyní mohou jet rychlostí až 100 km/h.
„Odstranění propadu rychlosti přinese zkrácení jízdních dob vlaků na důležité spojnici Českých Budějovic a Plzně. Kromě samotné stanice Pačejov se renovovaly také části obou navazujících dvoukolejných úseků do Horažďovic předměstí a do Nepomuku,“ říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Přístup na nástupiště je novým podchodem, který zdobí kresby dětí z místní základní a mateřské školy. Ty Správa železnic společně se zhotovitelem vybírala z více než 100 návrhů. Výtvarník je pak během dvou dní „přenesl“ na stěny podchodu a šikmých přístupových chodníků. Součástí projektu byla i výstavba dvou nástupišť a přístřešku na zastávce Kovčín. V celém úseku proběhla rekonstrukce trakčního vedení, čtyř mostů a deseti propustků a stavba opěrné zdi.
Opravou prochází také výpravní budova v Pačejově, stavební práce budou hotové do konce letošního roku. Objekt získal především novou střechu, vyměnila se okna a dveře, opravou a zateplením prošla fasáda. V interiéru se opravily zejména tři bytové jednotky a společné prostory. Cestujícím budou moci využít výrazně renovovanou čekárnu i veřejné toalety. Náklady na kompletní opravu výpravní budovy dosáhly 36,8 milionu korun.
foto: Správa železnic