Auto CB ŠKODA nový SUPERB
QAPOVKY – NEJRYCHLEJŠÍ ZPRÁVY

19.05.2024 16:02

Bouralo se na dálnici D5, auto narazilo do svodidel na km 114 ve směru na Prahu. Jeden pruh je neprůjezdný.

Další nehoda je u Chotíkova na silnici 20, střetla se dvě auta. Nehoda je bez zranění

Pozor na zájezdy s animačním programem, může vás čekat zklamání

17.07.2013 12:20

Objednali jste si zájezd, jehož součástí měl být animační program, který se ve skutečnosti nekonal? Nejste spokojeni s úklidem? Máte právo na reklamaci!!! Odborníci radí: "Nenechte se odbýt!"

dtest

Dětské animační programy v češtině jsou lákadlem pro mnohé rodiče, kteří plánují rodinnou dovolenou. Po příjezdu ovšem zjistí, že animační programy chybí, nebo jsou jen v cizím jazyce. Mají právo reklamovat, což ovšem jejich představu o klidné dovolené nenaplní.

"Rada je v tomto případě zřejmá – reklamovat zájezd u cestovní kanceláře, se kterou zákazník uzavřel smlouvu. Pokud je pro klienty animační program nezbytnou podmínkou pro uskutečnění zájezdu, radíme ověřit předem z nezávislých zdrojů, zda a v jaké podobě skutečně probíhá. Reklamací se v ideálním případě domohou pouze slevy z původní ceny, a to ve výši 5 - 10 %," uvedl vedoucí poradenské linky dTestu Lukáš Zelený.

Budete-li v rámci své dovolené nespokojeni například s nevyhovující úrovní ubytování, která spočívá například v nedostatečném úklidu, chybějících ručnících na pokoji, nízkém množství stravy v rámci programu all inclusive či nefunkčním bazénu, měli byste na místě upozornit delegáta cestovní kanceláře a požádat jej o zjednání nápravy. Nebude-li ovšem možná, je vhodné nechat si vystavit od delegáta či personálu hotelu potvrzení o nedostatcích pro účely reklamace. Tu je poté třeba uplatnit do tří měsíců od skončení zájezdu, jinak právo zaniká.

Klienti, kteří jsou aktivní a nenechají si nespokojenost s dovolenou pro sebe, jsou často překvapeni, že s nimi cestovní kancelář nechce komunikovat, případně nabídne místo standardní slevy z ceny zájezdu jen peněžní poukázku či slevu na příští zájezd.

"Doporučujeme nenechat se odbýt. Pomoci zorientovat se v tom, na jakou výši slevy má zákazník nárok, může také tzv. Frankfurtská tabulka slev, kterou lze v podobných případech použít jako vodítko," radí Lukáš Zelený.

V krajním případě je možné obrátit se se stížností na Českou obchodní inspekci či uplatnit svá práva u soudu.

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT