QAPOVKY – NEJRYCHLEJŠÍ ZPRÁVY

Zarzycký: Nedivím se, že nový dopravce v kraji selhává

03.07.2020 14:03

Zpoždění, neobsloužené zastávky, neznalost trasy, neznalost tarifů. To jsou jen některé ze závad, kterých se dopouštějí řidiči nového krajského dopravce.

1

Na četné stížnosti cestujících týkající se nového krajského autobusového dopravce reaguje předseda představenstva Plzeňských městských dopravních podniků (PMDP) Roman Zarzycký: "Jsem si vědom, že nejde o jednoduchý projekt a že každá taková zásadní změna s sebou přináší určité porodní bolesti. Vláda kraje se holedbala připraveností projektu dlouho dopředu, ale ukazuje se, že připravenost byla spíše zbožné přání. S přibývajícím časem jsem čekal postupné odstraňování různých chyb a nedokonalostí. Opak je pravdou. Čím dál častěji slýchám stížnosti na kvalitu nového dopravce jak od samotných cestujících, tak i od představitelů jednotlivých obcí, na které se jejich obyvatelé obrací. Mám konkrétní případy z Kyšic, Červeného Hrádku, z nástupního terminálu v Šumavské či z Centrálního autobusového nádraží. Týkají se neznalosti tras a zastávek, neznalosti místopisu, nesprávného výběru jízdného nebo například úplného výpadku spojů.“

Podle Romana Zarzyckého je příčina jednoznačne v informacích. "Máme dnes v kraji nový a kvalitní vozový park, ale nemáme dostatečně kvalitní personál. To deklasuje úspěch celého projektu. Řidiči nejsou dostatečně proškoleni a vybaveni odpovídajícím množstvím informací, které jsou zcela nezbytné pro poskytování veřejné dopravy v dané lokalitě. Mě samotného tato změna k horšímu mrzí o to více, že společnost PMDP, která umí poskytovat špičkovou kvalitu, byla nucena z důvodu rozhodnutí Plzeňského kraje některé linky opustit a tato negativní změna jde již zcela mimo její kompetence. Škoda, že organizační složka celého projektu v přípravné fázi selhala.“

"Nelze se jednoduše zbavit odpovědnosti přenesením na vysoutěženého dopravce. Výsledný neúspěch totiž dopadá na běžné cestující, kterým je oprávněně jedno, kdo stojí za zhoršením poskytované služby. Projekt takového rozsahu si zaslouží důkladnější přípravu, která v tomto případě neproběhla. Každý den vidím v PMDP, co práce a úsilí je za kvalitou, kterou zaměstnanci této společnosti poskytují. A  jakékoli ošizení či úspory na nesprávném místě pak negativně dopadají na koncového zákazníka,“ uzavírá Roman Zarzycký.

FOTO: FB Romana Zarzyckého

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
Auto CB ŠKODA Kamiq flexi_03_24