Silničáři v Plzeňském kraji jsou v posledních dnech v pohotovosti

06.02.2019 18:41

Úřad Plzeňského kraje oznámil, kolik materiálu se v regionu použilo k údržbě silnic na konci loňského roku. Oproti roku 2017 šlo o nižší spotřebu. Zima ale zdaleka nekončí.

silnice

Zimní období na silnicích začalo od prvního listopadu a během 11. a 12. měsíce loňského roku se spotřebovalo přes 13 tisíc tun posypového materiálu. V roce 2017 to bylo o 800 tun více.

Za měsíce listopad a prosinec roku 2018 vozidla zimní údržby najela celkem 209 847 km a spotřebovala více jak jeden a půl milionu litrů solanky.

Spotřeba materiálu v číslech:
     •   posypová sůl: 7 877 tun
     •   drť: 4 308 tun
     •   škvára, struska: 1136 tun
     •   solanka: 1 547 362 litrů

Před rokem, v listopadu a prosinci 2017, přitom silničáři najeli 268 454 km a spotřebovali 6 878 tun posypové soli, 5 502 tun drtě, 1 751 tun škváry a strusky a 1 843 088 litrů solanky.

"Pluhování sněhové pokrývky a posyp komunikací chemickými či inertními materiály se na základě plánu zimní údržby provádí na 115 okruzích (chemický posyp 79 okruhů, inertní posyp 34 okruhy a pluhování 2 okruhy)," říká René Zeithaml z krajského úřadu.

Zimní údržbu provádí Správa a údržba Plzeňského kraje na 4 616 km silnic II. a III. tříd Plzeňského kraje a na základě smlouvy s Ředitelstvím silnic a dálnic i na 416 km silnic I. tříd v rámci kraje.

Správa a údržba silnic Plzeňského kraje udržuje:
     •   416 km na údržbu silnic I. třídy
     •   1 502 km krajských silnic II. třídy
     •   3 114 km krajských silnic III. třídy

"Výjimečnou situací, kdy bylo náročné zvládnout zimní údržbu, byl namrzající déšť 30. listopadu 2018, kdy při velmi nízkých teplotách povrchu silnic docházelo k okamžitému namrzání dešťových srážek. Za této situace je i chemický posyp málo účinný vzhledem k velkému úletu a odplavení posypové soli z povrchu silnice," sděluje René Zeithaml.

Tiskový mluvčí dodává, že velké problémy při zimní údržbě způsobují také bezohlední a nezkušení řidiči, zvláště potom řidiči kamionové dopravy. "Řidiči přeceňují své schopnosti, zkušenosti a v kritických úsecích ve většině případů zablokují buď jeden nebo dokonce oba pruhy silniční komunikace. Tím znemožní průjezd sypače a zamezí udržování úseku silnice. Následné vyproštění vozidla sebou přináší zbytečné komplikace a zdržení ostatních účastníků silničního provozu," říká René Zeithaml.

FOTO: ilustrační

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT