14.06.2024 15:00
14.06.2024 8:55 14.06.2024 12:28
Zásah složek IZS v Klatovech: Jeden mrtvý, několik zraněných a pátrání po vozidle s posádkou
14.06.2024 10:00
Pátrání: Pachatel nejprve nasedl na spřáhlo vlaku, poté se procházel na trati
Plzeň změní logo, vybere ho devítičlenná komise
Logo Plzně s letopočtem 2015 logicky přestalo být v roce 2016 aktuální. Přitom před třemi lety jeho zastánci tvrdili, že je nadčasové. Teď Plzeň investuje stovky tisíc do loga nového. A kdo ho vybere?
Když vedení města Plzně v roce 2012 představilo nové logo s letopočtem 2015, mnozí poukazovali na to, že jeho používání je jen na 3 roky. Lidé z radnice a také minulé vedení společnosti Plzeň 2015 v čele s Tomášem Froydou se hájili tím, že logo je nadčasové a pět teček jsou prý 4 řeky, které se slévají v jednu a tudíž se po roce 2015 nebude muset měnit.
Rok 2015 je ale pryč a názory se změnily. Logo Plzně najednou tak nadčasové není. Po roce 2015 prý už nedává smysl. Teď Plzeň chce investovat statisíce do loga nového a další věci se změnou loga spojené. Tzn. vše nové od hlavičkových papíru, přes vizitky až po různé reklamní cedule a bannery. Kompletní částku za logo, logomanuál a změny s novým logem spojené odhaduje vedení města na 2 miliony korun.
Teď už je také jasné, kdo nové logo Plzně vybere. Rada města Plzně jmenovala speciální devítičlennou komisi pro výběrové řízení na zhotovitele nového loga města Plzně. „Porota bude s Odborem prezentace a marketingu Magistrátu města Plzně, který za proces výběru nového městského loga odpovídá, spolupracovat i na specifikaci předmětu, účelu a poslání soutěže, stanovení soutěžního úkolu, podmínkách soutěže a podmínkách prokázání kvalifikačních předpokladů přihlašovatelů,“ přiblížil první náměstek primátora Martin Baxa.
Za město Plzeň jsou v komisi zastoupeni primátor Martin Zrzavecký a první náměstek Martin Baxa, z odborné veřejnosti plzeňský grafik Jan Košťál a výtvarník Karel Syka. Z řad odborníků jsou do komise nominováni Josef Mištera, děkan Fakulty designu a umění Ladislava Sutnara ZČU, grafický designér Filip Blažek, dále Tomáš Mrkvička, který se věnuje marketingu značek.
Dalšími odborníky v komisi jsou Lubomíra Černá ze Škoda Transportation a Markéta Chaloupková z agentury Czech Tourism.
Stanoveni byli také čtyři náhradníci, a to František Steker, Jakub Kočí, Martina Zikmundová a Jindřiška Eliášková.