14.06.2024 10:00
14.06.2024 8:55 14.06.2024 10:00
Zásah složek IZS v Klatovech: Jeden mrtvý, několik zraněných a pátrání po vozidle s posádkou
13.06.2024 17:38
Vrtulník LZS zasahoval v Měčíně na Klatovsku. Muž si popálil obličej i končetiny
Odstartoval projekt Napojení severního Rokycanska na dálnici D5
V pátek 3. listopadu byl slavnostním poklepáním na „základní kámen“ zahájen projekt „Napojení severního Rokycanska na dálnici D5, I. etapa“ za necelých 400 milionů korun. Hotovo bude nejpozději v dubnu roku 2026.
![Napojení Rokycanska na D5_KUPK Napojení Rokycanska na D5_KUPK](/project/qap/cache/domain1/images/285344/285344-638346877126517365-745x496-cwhdevcenterhcenterbgffffff.jpeg)
Hlavním cílem projektu je lepší napojení na dálnici D5. „Dalším cílem je odvedení tranzitní dopravy z přilehlých obcí a tím zvýšení bezpečnosti a plynulosti silničního provozu a kvality životního prostředí v dotčených obcích,“ pronesl náměstek hejtmana Plzeňského kraje pro oblast dopravy Pavel Čížek.
Vybraným zhotovitelem se stala společnost ROADFIN STAVBY s.r.o., které bylo staveniště předáno dne 5. října 2023. „Tímto dnem byla stavba také zahájena a realizována bude po dobu 31 měsíců. Nejpozději tedy v dubnu 2026 bude hotovo,“ upřesnil Pavel Čížek s tím, že konečná vysoutěžená cena se i se všemi službami bude pohybovat kolem 360 milionů korun.
Projekt bude realizován přeložkou silnice druhé třídy II/232 v úseku od napojení mimoúrovňové křižovatky na silnici II/183. Trasa bude dál probíhat severojižním směrem převážně volným, nezastavěným územím na orné půdě, trvalých travních porostech a ostatních plochách. Trasa bude ukončena severně od obce Osek v blízkosti rozhraní katastru Osek u Rokycan a Březina u Rokycan. Nová trasa překládané silnice probíhá katastrálními územími obcí Rokycany, Litohlavy, Osek u Rokycan, Vitinka a Březina u Rokycan. Délka nové silnice je 5,378 km. „Součástí stavby bude mimo hlavní trasy také nové napojení stávajících komunikací úrovňovým křížením, most přes Voldušský potok, lávka a stezka pro pěší a cyklisty i přeložky inženýrských sítí,“ vyjmenoval další práce Pavel Čížek.