13.06.2024 17:38
13.06.2024 15:28
Víkend je za rohem! Kam vyrazit za zábavou v Plzni a Plzeňském kraji?
13.06.2024 14:19
Sportmanie 2024 představí dětem tradiční i netradiční sporty. Na co se můžete těšit?
Děti si během Sportmanie mohou vyzkoušet na vlastní kůži nejrůznější druhy sportů. Chystají se také besedy, autogramiády i ukázky.
Fakultní nemocnice v Plzni bude zjišťovat spokojenost pacientů, loni dostala za jedna
V květnu letošního roku se ve FN Plzeň uskuteční Národní hodnocení spokojenosti pacientů, které organizuje Ministerstvo zdravotnictví ČR.
![Fakultní nemocnice Plzeň Fakultní nemocnice Plzeň](/project/qap/cache/domain1/images/254922/254922-637841617934660450-745x496-cwhdevcenterhcenterbgffffff.jpeg)
Hospitalizovaní pacienti na vybraných pracovištích budou pomocí tištěných dotazníků bodovat nemocnici v několika oblastech. „Průzkumy spokojenosti u našich pacientů jsou pro nás velice důležitou zpětnou vazbou. Zjistíme, kde se ještě můžeme zlepšovat, na jaké služby se zaměřit, a to nás posouvá dál. Naším cílem je pacienta uzdravit a dobu jeho hospitalizace co nejvíce zpříjemnit. Věřím, že k tomu přispívá mnoho faktorů –informovanost i důvěra ve zdravotní personál a od toho se odvíjející psychická pohoda. V neposlední řadě jsou to ale i zdánlivé maličkosti, jako úsměv milé sestřičky nebo dobrý oběd,“ řekl ředitel FN Plzeň Václav Šimánek.
Minulý rok v říjnu proběhlo první hodnocení, do něhož se ve FN Plzeň zapojilo 2 351 pacientů ze 49 oddělení standardní lůžkové péče. Celková souhrnná spokojenost byla oceněna známkou 1,2. Nejlépe hodnocenými oblastmi FN Plzeň se v průzkumu ukázaly dimenze Respekt, ohled a úcta a Citová opora a zmírnění strachu a úzkosti pacienta.
Další kolo Národního hodnocení spokojenosti pacientů začne 1. května tohoto roku. "Během celého měsíce bude dotazník se zhruba třemi desítkami otázek nabídnut všem pacientům, kteří stráví v nemocnici minimálně 1 noc a budou tak moci zhodnotit míru spokojenosti s poskytovanou péčí v průběhu jejich hospitalizace," uvedla mluvčí nemocnice.
Jaké oblasti se budou hodnotit?
Dotazník zjišťuje spokojenost pacienta s prvním kontaktem se zdravotnickým zařízením a péčí v době přijetí k hospitalizaci, zajímá ho i respekt, ohled a úcta, kterou projevuje ošetřující personál. Dále jde například o úroveň koordinace a propojení jednotlivých oblastí péče
či informovanost a komunikaci s pacientem. Samozřejmostí je zájem o tělesné pohodlí pacienta, psychické povzbuzení v rámci hospitalizace pacienta. Dotazník se zaměřuje i na oblast zapojení rodiny a osob blízkých do léčebného programu pacienta, důležitá je i informace o propuštění pacienta a související úkony doprovázející ukončení hospitalizace.
Foto: FN Plzeň