QAPOVKY – NEJRYCHLEJŠÍ ZPRÁVY
09.06.2024 21:58
Nehoda na silnici ve Spáleném Poříčí
POZOR! Neprůjezdná komunikace
Kvůli havárii auta do sloupu jsou dráty vysokého napětí na zemi. Neprůjezdná komunikace na obec Hvížďalka, hlavní komunikace ze Spáleného Poříčí na Těnovice je průjezdná.
09.06.2024 15:00
09.06.2024 13:00
Pacienti fakultní nemocnice v Plzni jsou s kvalitou péče spokojeni
12.10.2019 15:21
Do výzkumu se zapojilo 2384 pacientů, kteří strávili v nemocnici více než jednu noc. Z průzkumu vyšlo, že pacienti jsou spokojeni hlavně se setrami a lékaři. Přinášíme další podrobnosti...
Šetření spokojenosti hospitalizovaných pacientů ve Fakultní nemocnici Plzeň v rámci projektu "Kvalita očima pacientů" ukázalo, že souhrnná spokojenost činí 85,4 %. Tj. ve srovnání s rokem 2018 pokles o 0,8 %.
Do výzkumu se v měsíci dubnu zapojilo 2384 pacientů, kteří strávili v nemocnici více než jednu noc.
V šetření spokojenosti se pacienti vyjadřovali k osmi samostatným dimenzím:
- Přijetí pacienta do nemocnice
- Respekt, ohled, úcta k pacientovi
- Koordinace a integrace péče o pacienta
- Informace, edukace a komunikace pacienta
- Tělesné pohodlí pacienta
- Citová opora pacienta a zmírnění strachu a úzkosti pacienta
- Zapojení rodiny a blízkých do péče o pacienta
- Propuštění a pokračování péče o pacienta
Žádné oddělení nevykázalo souhrnnou spokojenosti pod 80 %. Stabilní výsledky vykazuje spokojenost pacientů se sestrami i lékaři, kde se hodnota pohybuje kolem 85 %.
Díky vysokým hodnotám spokojenosti nemocnice v Plzni opět získala nárok na certifikát „Spokojený Pacient“ ve všech třech kategoriích: zdravotnická lůžková zařízení, lékaři a sestry.
Zajímavé jsou demografické údaje: v souboru pacientů je 47 % mužů a 53 % žen. Z hlediska věku převažují pacienti nad 50 let (65 %). Nejmladší věková skupina pacientů do 30 let tvoří 10 %.
Pacienti byli nejvíce spokojeni:
- s dobou čekání na přijetí do nemocnice vzhledem ke zdravotnímu stavu
- se způsobem komunikace před pacientem ze strany sestry a lékaře a s kontinuitou informací ze strany zdravotnického personálu
- s dobou podávání jídel a čistotou pokojů
- s frekvencí návštěv ošetřujícího lékaře
Co by pacienti při pobytu v nemocnici rádi zlepšili?
- organizaci a plynulost přijetí do nemocnice
- služby, jako je dostupnost WI-FI, TV, noviny, atd.
- srozumitelnost odpovědí lékaře
- dobu ranního buzení
ilustrační foto
SDÍLEJTE ČLÁNEK