Auto CB ŠKODA nový SUPERB
QAPOVKY – NEJRYCHLEJŠÍ ZPRÁVY

31.05.2024 19:06

Voda v některých řekách stoupá

Aktuálně je na 1. stupni vodní nádrž Hracholusky (Mže).

Suchej únor skončil. Až 11 % lidí zahání alkoholem úzkost z aktuální společenské situace

02.03.2023 8:49

Suchej únor znovu ukázal Česko i Slovensko ve střízlivých barvách. V České republice ho drželo opět na 900 tisiíc dospělých.

DSC_5409

Úderem úterní půlnoci skončil 11. ročník tradiční zdravotně osvětové kampaně Suchej únor. Ta pomáhá široké veřejnosti prověřit její vztah k alkoholu a dlouhodobě mění zaběhlé návyky. Důvodem je nadměrná spotřeba alkoholu v ČR. Rizikově u nás pije více než 1 000 000 lidí. Letos si „Sucháč“ vyzkoušelo opět 13 % dospělých .

Kampaň rámovalo téma střízlivého posouvání hranic skrze autentickou tvorbu a kreativitu. Nechyběl tradiční tematický výzkum, který ukázal, že až 11 % lidí zahání úzkost z aktuální společenské situace alkoholem.

Krize alkoholu přejí

Ani letos nechyběl tematický výzkum, tentokrát ve spolupráci s agenturami Nielsen a ResSOLUTION Group. Kromě dosahu kampaně se tentokrát soustředil na prožívání lidí v kontextu aktuální společenské situace (válka na Ukrajině, inflace, ceny energií atd.). Data ukazují, že aktuální společenská situace ovlivnila duševní pohodu u více než poloviny české dospělé populace.

  • Významná část (11 %) deklaruje, že úzkosti způsobené těmito externími vlivy, zahání alkoholem.
  • V přepočtu na celá čísla se jedná o opravdu nezanedbatelné množství lidí.
  • Platí přitom to samé, co platilo v období koronaviru. Čím ohroženější skupina, resp. čím rizikovější je u člověka konzumace alkohol, tím větší je šance, že se na jeho konzumaci negativně promítnout externí faktory typu stres, úzkost z nějaké situace apod.

„V ČR je stále nadměrná spotřeba alkoholu. Více než 1,5 milionu lidí v České republice má nakročeno k rizikové konzumaci alkoholu a téměř 6 % celkové úmrtnosti v Česku jde na vrub alkoholu. Proto jsem rád, že se Ministerstvo zdravotnictví aktivně připojí a podpoří osvětovou kampaň Suchej únor i v rámci preventivních kroků, které jako ministr prosazuji. Na tomto místě je třeba zdůraznit, že náklady spojené za léčbů v důsledku konzumace alkoholu se v České republice se pohybují kolem 56 miliard korun ročně. Proto prevence v souvislosti s konzumací alkoholu sehrává klíčovou roli,” komentuje smysl kampaně Suchej únor ministr zdravotnictví Vlastimil Válek.

Foto ilustrační Martin Hanáček

SDÍLEJTE ČLÁNEK
Renault Captur 380
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
Auto CB ŠKODA  JSA příslušenství