ČOI dál bojuje s padělky. Osvědčuje se možnost vstupu do uzavřených prostor

04.07.2020 10:00

Dříve kontrolovaní prodejci běžně zavřeli svou provozovnu, zamkli auto a utekli. Inspekci při boji s padělky pomáhá nová pravomoc, kdy si mohou zjednat vstup do uzavřených prostor.

2019-10-9-75320191003_123733

Česká obchodní inspekce (ČOI) loni provedla v celé České republice 1701 kontrol zaměřených na prodej padělaného zboží. Nedostatky odhalila v 1257 případech, zajistila 57 576 padělků. Pokud by se jednalo o originály dosáhla by jejich hodnota sumy 151 664 346 korun.

"Výsledky kontrol provedených v roce 2019 potvrdily, že nabídka a prodej padělaného zboží se stále vyskytuje. Nejvíce zjištění bylo v příhraničních oblastech s Rakouskem a Německem, méně se padělky vyskytují v severních částech České republiky a v hlavním městě Praze. České obchodní inspekci se osvědčila i novelizovaná pravomoc, která umožňuje zjednání možnosti vstupu do uzavřených prostor. Praxe totiž často potvrzuje, že kontrolovaná osoba obvykle při příchodu inspektorů svou provozovnu či automobil uzamkne a vzdálí se. Tuto pravomoc bude ČOI i nadále využívat jako účinný nástroj přispívající ke snížení nabídky a prodeje padělků,“ říká ředitel ČOI Mojmír Bezecný.

Nejčastěji jsou v nabídce padělky textilních výrobků a výrobků patřících do kategorie audio-video. Stoupá i počet zabavených hraček.  Inspekce se většinou setkává s padělky výrobků značky Adidas, Nike, Tommy Hilfiger, Gucci, Calvin Klein, Luis Vuitton, Michael Kors, Crocs, Guess a Levi´s.

V Plzeňském a Karlovarském kraji inspektoři loni provedli 602 kontrol zaměřených na padělky značkového zboží, z toho ve 433 případech odhalili nesrovnalosti, což představuje téměř 72 procent.

FOTO: ilustrační

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT