Nikdy nešetříme na personálu...
„Našemu podniku se daří velice dobře, patříme mezi největší podniky v regionu. I když se snažíme šetřit, nešetříme nikdy na lidech. Jen nadšený personál může motivovat lidi ke koupi,“ vysvětluje Christoph Huber filozofii podniku. Je jasné, proč je obchodní dům plný usmívajících se prodavačů, kteří ochotně se vším pomohou.
„Jsou tu i lidé, kteří už tu pracovali třeba za naší babičky,“ usmívá se mladší z bratrů Johannes a dodává: „Pro některá oddělení je to třeba, ale máme i hodně mladý personál. V současnosti máme dvě prodavačky mluvící česky, ale chceme přijmout další.“
Podnik čeká přestavba, rozšíření oddělení...
Podnik se totiž v současnosti chystá na velkou přestavbu. Plocha se zvětší ze současných 6300 m2 na 9000 m2. „Bude se rozšiřovat hlavně oddělení dámské módy, bot, dětské oddělení, kde vznikne dětské hrací centrum apod. A budeme stavět luxusní restauraci na střeše domu, která bude otevřena i mimo otevírací dobu obchodního domu,“ říká Christoph Huber.
Káva, parking, zkoušení doma....? Žádný problém.... vše je zadarmo
Modehaus má v současnosti 60 000 zákazníků s členskou kartou. Mezi nimi jsou i zákazníci z Čech. Zákazníkům nabízí obchodní dům servis na vysoké úrovni. „Kdo k nám přijde, může si kávu, kolikrát chce, zadarmo máme sekt, parkování bez ohledu na to, zda nakoupíte či ne. Můžete si vzít zboží domů a vyzkoušet si ho v klidu. Do deseti dnů nám přinesete zbytek zpátky. Platíte poté až za vybrané zboží. Tím zákazníkovi dáváme stoprocentní důvěru. Na servis klademe velký důraz,“ vysvětluje Christoph Huber.
O Grahammeru a jejich podnikatelské filozofii bychom se mohli bavit dlouhé hodiny. Zdá se, že už je jasné, proč je modehaus tak úspěšný. Praktikovat ale v Čechách některé věci je téměř nemožné. Jak by asi skončil obchodník, který by dal někomu domů zboží ve dvou igelitkách za třicet tisíc korun a prostě by mu věřil…?
Vydělaná Eura investují zpátky...
A ještě v jednom má Garhammer jasno. Drží se po celou dobu své existence slavného hesla Henryho Forda „Kdybych měl posledních pět dolarů, dal bych tři z nich do reklamy,“. Tohle bohužel českým obchodníkům tak trochu chybí. „Každé vydělané Euro se snažíme vrátit do podniku, dříve každou vydělanou marku,“ říká majitel Christoph Huber o podniku Garhammer, který se právem pyšní i nejvyššími německými oceněními.
Více informací najdete na stránkách obchodního domu - www.garhammer.de
Po nákupech za zábavou? To ve Waldkirchenu není problém. Je tu například krásný vodní svět Karoli apod. Více na stránkách městečka - www.waldkirchen.de.