18.05.2024 19:08
17.05.2024 12:00
Zdrogovaný muž pobodal v Rokycanech řidiče, který seděl v autě
17.05.2024 11:11
Co je domácí násilí? Jak a kdo může pomoci? Policie v Plzeňském kraji řeší několik případů ročně
Železniční stavba Lobzy – Koterov je v plném proudu, chystají se uzavírky a výluka
Jedna z největších železničních staveb v Plzni, rekonstrukce úseku Lobzy – Koterov, nabírá na obrátkách. V červenci vlaky nahradí autobusy a chystají se i uzavírky silnic. Přinášíme aktuální fotky a info!
Rekonstrukce (úsek Lobzy – Koterov tzv. 5. stavba uzlu Plzeň) probíhá na téměř čtyřkilometrovém úseku mezi lobezskou částí plzeňského hlavního nádraží a stanicí v Koterově. Do další fáze postoupily práce na tunelovém zárodku v oblasti Sušické ulice, kde je v činnosti unikátní vrtná souprava a budují se jedny z nejmohutnějších milánských stěn v ČR.
"Součástí stavby je totiž ve spolupráci s ŘSD i příprava zárodku tunelu pro křížení železniční trati a budoucí silnice I/20 tak, aby při vlastní silniční stavbě nebylo nutné zasahovat do konstrukce dráhy a nemusel být přerušen železniční provoz. Vrtná souprava již od března buduje piloty. Svislé stěny tunelu jsou realizovány technologií podzemních tzv. milánských stěn z monolitického železobetonu. Práce budou probíhat nepřetržitě od pondělí do neděle od 7 do 22 hodin," upřesnila mluvčí Správy železnic Radka Pistoriusová.
Už nyní je v úseku jednokolejný provoz. Na začátku července začne výluka.
"V pátek 2. července se železniční doprava zcela zastaví a začne výluka, která potrvá do 5. srpna. Náhradní autobusová doprava bude jezdit mezi plzeňským hlavním nádražím a Starým Plzencem," dodává Radka Pistoriusová.
Stavba navazuje na již dokončenou rekonstrukci kolejiště ve stanici Plzeň hlavní nádraží ve směru na Prahu. Po dokončení umožní zvýšení traťové rychlosti z dnešních 100 na 120 km/h. Přestavbou prochází také stanice Plzeň-Koterov.
"Vybuduje se nová železniční zastávka Plzeň-Slovany, která nabídne lepší návaznost na linky MHD a regionální autobusy. Vzniknou zde dvě nástupiště s délkou 120 metrů a nástupními hranami v normové výšce 550 milimetrů nad kolejí. Přístup k vlakům bude bezbariérový z Lobezské a Sušické ulice," říká tisková mluvčí.
V Koterově dojde k odstranění tří stávajících nástupišť, zrekonstruují se dopravní koleje a provede se příprava na budoucí dvoukolejné pokračování trati směrem na Starý Plzenec. V ose ulice K Dráze se vybuduje nová lávka pro pěší, která nahradí stávající čtyřkolejný přechod do ulice Na Lipce a bude dále pokračovat přes čtyřproudou silniční komunikaci U seřadiště, proto se na jejím financování bude podílet město Plzeň. Stanice Plzeň-Koterov se bude nově dálkově řídit z plzeňského hlavního nádraží.
Budování lávky v následujících týdnech přinese výrazné omezení silničního provozu.
- Práce na ocelové lávce pro pěší (Na Lipce – U Seřadiště)
hlavní zdvih dílců nosné ocelové konstrukce:
plánován od 20. července 18:00 do 23. července 6:00 (celkem 60 hodin)
kompletní uzávěra komunikace I/20 U Seřadiště + objízdné trasy i pro MHD
rektifikace a fixace dílců:
plánovány ve dnech 23. – 24. července od 06:00 do 18:00 (12 hodin)
kompletní uzávěra komunikace I/20 U Seřadiště (mimo MHD) + objízdné trasy
montáž a přepínání ocelových táhel:
plánovány od 24. – 25. července od 18:00 do 06:00 (12 hodin)
kompletní uzávěra komunikace I/20 U Seřadiště (mimo MHD) + objízdné trasy
- Práce na demolici železničního mostu (Bručná – Koterov)
demolice mostu:
plná uzávěra od 15. července 6:00 do 19. července 18:00 (108 hodin)
neprůjezdná silnice do Koterova od kruhového objezdu (5 dní)
vložení mostního provizoria:
plná uzávěra 29. července od 6:00 do 18:00 (12 hodin)
Stavba má vyjít na 2,199 miliardy Kč, z toho investice Správy železnic dosahuje 1,28 miliardy Kč, statutární město Plzeň se podílí částkou 50,6 milionu Kč a ŘSD 869,28 milionu Kč.
foto: QAP.cz