28.03.2024 12:31
Záchranné složky mají plné ruce práce. Bourá se napříč Plzeňským krajem – FOTKY
Ve čtvrtek 28. března mají od ranních hodin záchranné složky plné ruce práce. Bouralo se na Tachovsku, Klatovsku i Plzeňsku.
28.03.2024 12:31
Ve čtvrtek 28. března mají od ranních hodin záchranné složky plné ruce práce. Bouralo se na Tachovsku, Klatovsku i Plzeňsku.
28.03.2024 9:00 28.03.2024 11:18
K nehodě nákladního vozidla a automobilu došlo ve čtvrtek 28. března v 6:02.
28.03.2024 10:10 28.03.2024 10:56
Policie na místě provádí evakuaci osob.
Kromě řady uzavírek v Plzni přece jen přichází jedna dobrá zpráva. Řidičům už slouží opravený úsek Domažlické, most nad tratí i kruhový objezd.
V Plzni byl nově otevřen přes kilometr dlouhý kompletně přestavěný úsek Domažlické ulice, která je jedním z hlavních tahů ve směru na Folmavu a k dálničnímu obchvatu. Součástí stavby je most nad železniční tratí a kruhová křižovatka.
Estakáda nahradila železniční přejezd, který značně komplikoval silniční dopravu. Kromě osobních aut po něm denně přejížděly desítky trolejbusů a stovky kamionů. Součástí přestavěného úseku je i kruhový objezd, který umožní napojení škodováckého areálu.
Současně se zprovozněním přeložky silnice začaly trolejbusy zajíždět do nových zastávek Panelárna a Škoda VII. brána, které jsou součástí nové komunikace. Dosavadní zastávky jsou zrušeny.
Stavba je součástí třetí etapy modernizace plzeňského železničního uzlu. Práce na trati v domažlickém směru začaly v prosinci 2017. Skončit mají v březnu 2020. Předpokládaná výše nákladů je 1,6 miliardy korun, téměř miliardu tvoří unijní dotace.
Součástí projektu bylo vybudování kolektoru pro inženýrské sítě, kanalizačního sběrače pro Zátiší, rekonstrukcí prošel most v Břeňkově ulici, stavaři také sejmuli unikátní Faltusův most, jenž vedl přes trať uvnitř Škodovky. Měnila se i poloha vlastní trati, která bude v nejbližších týdnech převedena do nové stopy, její součástí je také přemístěná bezbariérová železniční zastávka Plzeň – Skvrňany, která by měla začít sloužit koncem prázdnin. Město Plzeň se podílelo na budování inženýrských sítí i na projekční přípravě staveb, výkupech pozemků a směnách nemovitostí.
Modernizace plzeňského železničního uzlu odstartovala v roce 2011. Zásadní přestavbou prošlo i hlavní nádraží. V další fázi, která má začít v březnu 2020 a potrvá do ledna 2023, dojde na modernizaci trati na České Budějovice, a to v úseku do Koterova. Součástí této akce bude vybudování nové stanice Plzeň–Slovany a zrušení stávající zastávky v Koterově.
Zdroj: Magistrát města Plzně
FOTO: Martin Pecuch