14.06.2024 15:00
14.06.2024 8:55 14.06.2024 12:28
Zásah složek IZS v Klatovech: Jeden mrtvý, několik zraněných a pátrání po vozidle s posádkou
14.06.2024 10:00
Pátrání: Pachatel nejprve nasedl na spřáhlo vlaku, poté se procházel na trati
Studentská firma The Pops vyrábí a prodává cukrovinky
Jako v reálné firmě, přesně tak to chodí ve fiktivní firmě na výrobu lízátek studentů Akademie hotelnictví a cestovního ruchu. Cílem firmy je vytvoření vazby na komerční sféru a zaměstnavatele.
![vyroba_lizatkek_the_pops vyroba_lizatkek_the_pops](/project/qap/cache/domain1/images/125820/125820-635622875424895585-745x496-cwhdevcenterhcenterbgffffff.jpeg)
Studenti Akademie hotelnictví a cestovního ruchu založili v rámci výuky vlastní obchodní společnost The Pops, ve které vyrábí lízátka a další sladkosti v severoamerickém stylu.
Pod vedením učitele a konzultanta funguje skutečná výroba i prodej a žáci tak mají jedinečnou možnost, vyzkoušet si založení a vedení podniku na vlastní kůži.
Společnost The Pops funguje ve škole od října 2014. Studenti si nejprve sami zvolili výrobky, sestavili podnikatelský plán a právní rámec. "Projekt s názvem Studentské firmy nově zavádíme v prvním a druhém ročníku. Cílem výuky je propojit vyučovanou teorii odborných předmětů s praxí. Práce ve studentské firmě umožňuje žákům prakticky vyzkoušet založení a vedení podniku Jedná se o reálnou činnost, nikoliv fiktivní. O lízátka a cukrovinky, které prodáváme v rámci školy, je velký zájem," říká ředitelka Akademie hotelnictví a cestovního ruchu Mgr. Jana Linhartová.
Vše probíhá jako u skutečné společnosti, studenti mají vlastní management a vedou účetnictví. V rámci studentských firem se žáci setkají i se skutečným informačním systémem použitým pro práci takové firmy, prací marketingu, obchodu, výrobou webu a dalších nezbytných podnikatelských aktivit. Cílem je i vytvoření vazby na komerční sféru, na zaměstnavatele, kteří přiblíží prostřednictvím workshopů a koučovacích setkání s pedagogy a žáky reálné příležitosti jejich minifirem na skutečném trhu, upozorní na nedostatky jejich záměru a pomohou s vyladěním produktu na potřebnou profesionální úroveň.