Auto CB ŠKODA nový SUPERB

Časopis dTest tvrdí, že vymáhání stornopoplatků za zájezd do Egypta je neetické

12.06.2012 10:57

Situace v Egyptě je pro mnohé turisty důvodem ke zrušení zájezdu. A cestovní kaceláře za to požadují nemalé stornopoplatky. Podle časopisu dTest je tenhle stornopoplatek neetický. Kritizuje také vyjádření Tomio Okamury.

penize foto QAP

Časopis dTest se opřel do viceprezidenta Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomia Okamury, podle kterého mají cestovní kanceláře vyžadovat stornopoplatky při zrušení zájezdů do Egypta. Podle dTestu je to neetické.

Vedoucí poradny dTestu Lukáš Zelený k této situaci uvádí: "Zákazníci neruší zájezdy svévolně, ale na doporučení státního orgánu. Pokud ministerstvo sděluje, že v místě konání zájezdu může být ohrožen život, zdraví či majetek našich občanů, je důvodné se domnívat, že tomu tak skutečně bude." dTest chce apelovat na cestovní kanceláře i asociaci, aby spotřebitelům umožňovaly změnu zájezdu, vyhověly jejich požadavkům a nenutily je k cestám do Egypta pod výhrůžkou stornopoplatků, tedy částky, kterou spotřebitel platí při zrušení zájezdu.

Sdružení na ochranu spotřebitele dTest si na podmínky storna u českých cestovek posvítilo. V oblasti stornopoplatků ale dospěl dTest opět k velmi nelichotivým závěrům. "Všechny z testovaných cestovních kanceláří si v určitém období před předpokládaným zahájením zájezdu vyhrazují při jeho zrušení odstupné ve výši 100% z ceny zájezdu, což považujeme za nezákonné. Děje se tak v průměru od čtvrtého dne, v extrémním případě již od devátého dne před zahájením zájezdu," uvádí Lukáš Zelený a dodává: "Porovnání výše stornopoplatků je k dispozici na www.dtest.cz/stornopoplatky." Poplatky jsou stanoveny jednostranně ve prospěch cestovních kanceláří a nečiní jakýkoliv rozdíl mezí tím, zda zájezd klient absolvuje či nikoliv.

Pokud cestovní kancelář nereaguje na žádost o změnu smlouvy a zákazník nechce obětovat většinu z ceny zájezdu a rozhodne se do nebezpečné oblasti vycestovat, existuje možnost reklamace zájezdu po návratu z dovolené. Reklamaci lze uplatnit za předpokladu, že se společenská situace v zemi projevila na průběhu dovolené negativně a došlo například ke změnám či omezením programu.

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT