13.05.2024 19:21
13.05.2024 17:22
Plzeňan Martin Stošek se chystá na MS v maratonu horských kol. Chci vybojovat zlato, říká v rozhovoru
Třicetiletý český reprezentant Martin Stošek jede na zářijové mistrovství světa v maratonu horských kol s ambicí zvítězit. Jak hodnotí nejtěžší etapový závod na světě Cape Epic, ze kterého se nedávno vrátil? Vyrazí si vůbec někdy maratonský biker jen tak na kole pro zmrzlinu? Přinášíme rozhovor!
13.05.2024 14:58
Chystají se velkolepé oslavy!
Zdravotnická záchranná služba oslaví v Plzni významné výročí. Více v článku.
Frekventovaná křižovatka na Belánce bude bezpečnější! Prošla úpravou
Světelná signalizace na Belánce má jiné časování a nově nainstalovanou doplňkovou šipku na Borské ulici. Úpravy zajistila Správa veřejného statku města Plzně z důvodu zvýšení bezpečnosti!
Z Borské ulice přes Klatovskou třídu do ulice U trati je instalované nové návěstidlo ve tvaru zelené šipky rovně a vpravo, stejně jako trochu jiného časování světelné signalizace. Důvodem je snaha o zvýšení bezpečnosti v této frekventované křižovatce.
Na výjezdu z ulice Borské jsou jen dva jízdní pruhy: rovně a vlevo a rovně a vpravo. Vzhledem k intenzitě projíždějících vozidel není možné vyhradit jeden pruh pouze pro levé odbočení. „Původně se v rámci světelného cyklu nejdříve rozjížděla ulice U trati včetně levého odbočení na Bory. Teprve poté šel souběžný zelený signál pro Borskou ulici jako celek. A příliš často se opakoval scénář dopravní nehody, kdy se vozidlo odbočující z Borské ulice vlevo do centra střetlo s vozidlem jedoucím z ulice U Trati, které v přímém směru najíždělo do křižovatky s určitým časovým odstupem za auty před sebou. Dlouhá zelená toto umožňovala a odbočujícím nebylo vždy zcela zřejmé, zda najíždějící auto již zastaví či nikoli,“ vysvětlil Vladimír Pouzar ze Správy veřejného statku města Plzně.
Uvedl, že tedy přikročili k úpravě tak, aby se nejprve rozjela celá Borská ulice, pak se zastavilo její levé odbočení a při trvajícím zeleném signálu pro směr rovně a vpravo se teprve rozjel přímý směr z ulice U trati. „Oproti původnímu řešení tedy došlo k prohození najížděcích a vyklízejících směrů. A protože nelze na Borskou ulici instalovat směrové signály, je možné odbočení vlevo ukončit jedině červenou na plném signálu. Prodloužení signálu volno pro ostatní směry pak obstará doplňková šipka, u níž je přípustná i varianta rovně a vpravo, byť se tato v praxi příliš často nepoužívá. Zde však své uplatnění nachází – dojde tím k eliminaci výše popsané kolizní situace při zachování původního času vyhrazeného pro signál volno,“ popsal Vladimír Pouzar.
Doplnil, že pro řidiče tento signál znamená totéž, co běžnější doplňková šipka vpravo: možnost pokračovat v jízdě směrem, kterým šipka ukazuje. „Pro všechna vozidla jedoucí z Borské ulice rovně či vpravo tedy představuje plnohodnotnou zelenou,“ dodal Vladimír Pouzar.
FOTO: SVSMP