Auto CB ŠKODA nový SUPERB
QAPOVKY – NEJRYCHLEJŠÍ ZPRÁVY

Složky IZS zasahovaly u nehody vlaku. Při cvičení zachraňovaly desítky zraněných

12.11.2023 14:04

V sobotu 11. listopadu proběhlo v nočních hodinách jedno z největších taktických cvičení všech složek IZS. Námět cvičení byl inspirován skutečnou nehodou vlaku v Gotthardském tunelu ve Švýcarsku, k níž došlo 10. srpna letošního roku.

cvičení HZSPK 1
cvičení HZSPK 1cvičení HZSPK 2cvičení HZSPK 3cvičení HZSPK 4cvičení HZSPK 5cvičení HZSPKcvičení_4cvičení_7cvičení_9cvičení_10cvičení_11

Na místo byly povolány všechny složky IZS. Těm bylo hlášeno, že při průjezdu osobního vlaku jižní troubou tunelu Ejpovice došlo k technické závadě na podvozku 1. vagonu, v jejím důsledku vykolejil vlaku. Celkem ve vlaku cestuje 130 osob, včetně vlakového personálu. V důsledku nehody se na místě (v prostoru mezi 3 - 5 propojkou) nachází velký počet raněných osob (46 lehce zraněných, 15 středně a 10 těžce).

Vzhledem k vysokému počtu zraněných osob vyjelo na místo velké množství zdravotníků. "Zdravotnické operační středisko Zdravotnické záchranné služby Plzeňského kraje na místo simulovaného neštěstí vyslalo čtyři výjezdové skupiny RV s lékařem, 11 výjezdových skupin RZP, tři speciální automobily pro řešení událostí s hromadným postižením osob, týlové vozidlo pro HPO, inspektor provozu a  mikrobus se SPIS týmem, který má na starosti intervenční podporu zasažených i svědků události. Dorazila také výpomoc z Hořovic a Berouna," uvedl za zdravotníky Vítězslav Sladký.

Účelem taktického cvičení bylo zdokonalení a prohloubení spolupráce mezi jednotlivými složkami IZS, seznámení se s problematikou zásahu v tunelu, zdokonalení organizace a součinnosti všech složek IZS či ověření spojení mezi zasahujícími složkami.

Všichni zasahující si vyzkoušeli specifika zásahu při HPO ve ztížených podmínkách, které představuje třeba tma a chlad. "Na místo se sjelo 23 jednotek požární ochrany. To odpovídá více než stovce cvičících hasičů. Největší počet zasahujících jednotek byl shromážděn na portálu Homolka (Ejpovice) a odsud hasiči vjížděli do volného severního tubusu tunelu. Poté, co průzkumem zjistili lokaci havarovaného vlaku, zahájili záchranné práce. Evakuovali nezraněné osoby přes bezpečnostní propojky mezi tubusy, prováděli třídění zraněných dle vážnosti jejich poranění a následně je převáželi na portál Chlum (Plzeň), kde je předávali ZZS. Souběžně s touto činností probíhal i průzkum tubusů s cílem zjistit, zda se zde nenacházejí osoby, které opustily soupravu vlaku ještě před příjezdem jednotek," uvedl mluvčí hasičů Petr Poncar.

Foto HZSPK, ZZSPK

SDÍLEJTE ČLÁNEK
Zvednu vam to
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT