Plzeňská Techmania má otevřeno i o vánočních prázdninách

27.12.2022 17:14

Počasí na horách zrovna není příznivé a vy nevíte, kam vyrazit o vánočních prázdninách s vašimi ratolestmi? Zkuste zajít za zábavou a poznáním, v plzeňském science centru Techmania se určitě nudit nebudete.

CG0A4748

Science centrum Techmania, které nabízí i 3D planetárium, můžete navštívit i mezi svátky. Otevřeno je až do 30. prosince každý den od 10:00 do 18:00 hodin.

Techmania nabízí zábavu pro menší i větší děti, spousty interaktivních expozic, které jsou nejen zábavné, ale i poučné. Můžete tady experimentovat, pozvávat, jak funguje svět kolem nás. Interaktivní exponáty nejsou obyčejné hračky. Každý z nich má za úkol vysvětlit něco z přírodních jevů a zákonitostí anebo z oborů lidských činností. Zjistíte, že třeba i fyzika může být  dobrodružství a že film je zase věda.

Milovníci vesmíru určitě nemohou vynechat zdejší 3D Planetárium. Velkým zážitkem je promítání ve speciálním projekčním sále, dvoj- a trojrozměrné projekce se promítají na kulovou plochu. Samotná projekce má jedno z nejjemnějších rozlišení ve 3D na světě.

Během promítání můžeme navštívit až 140 000 hvězd, shlédnout věrný model naší Galaxie, stejně jako desítky mlhovin i samotnou strukturu vesmíru. Kromě zobrazení astronomických objektů se můžeme proletět základním kamenem života - DNA, nebo porovnat atomovou strukturu uhlíku ve formě grafitu a diamantu. To vše v unikátní kupoli o vnitřním průměru 14 metrů.

Sofistikovanou promítací 3D technologií od společnosti Sky-Skan disponují v současné době pouze 3 evropská science centra: varšavské Centrum Nauki Kopernik, barcelonské CosmoCaixa a plzeňská Techmania Science Center.

Science centrum už také nabízí předprodej vstupenek na rok 2023. Více najdete ZDE.

ilustrační foto