17.06.2024 14:36
Policie hledá muže, který utekl z Psychiatrické léčebny v Dobřanech
Jedná se o Richarda Fliegera
17.06.2024 14:36
Jedná se o Richarda Fliegera
17.06.2024 10:12
16.06.2024 14:15
Nehoda se stala dopoledne u Loděnice ne Berounsku ve směru na Prahu
Před uvedením do provozu musí být na každém mostu provedena zatěžkávací zkouška. Ta čeká v tomto týdnu i mosty v Plzni, které prochází rekonstrukcí v rámci modernizace trati.
Zatěžovací zkouška na vybraných mostech na modernizované trati Rokycany – Plzeň proběhne tento týden. Zkoušky budou probíhat na mostě přes Úslavu souběžném s Těšínskou ulicí v Plzni a dále na mostních objektech v Potoční a Mohylové. Podobná akce se konala na druhé koleji již listopadu minulého roku.
Pro zkoušku budou využity lokomotivy 556.0 „Štokr“ a 475.1 „Šlechtična“ o hmotnostech 185 t a 174 t. Pro zatěžovací zkoušky se z velké míry používají právě historické parní lokomotivy, protože jsou těžké. Navíc je jejich zatížení oproti moderním vozidlům rovnoměrně rozloženo na mnoho náprav.
Stavba Modernizace trati Rokycany – Plzeň byla zahájena koncem roku 2013 a je součástí obnovy III. tranzitního železničního koridoru Cheb - Plzeň - Praha - Česká Třebová - Ostrava - Mosty u Jablunkova.
Hlavní součástí projektu je výstavba dvou jednokolejných tunelů Ejpovice. Ty se s délkou 4150 m stanou nejdelšími železničními tunely v Čechách. Ražby prvního z nich skončily v červnu.
Zatěžovací zkoušku mostů provede Kloknerův ústav ČVUT Praha (doc. Petr Bouška) jako akreditovaná zkušebna. Zhotovitelem mostu je Metrostav a.s., divize 5.
foto z testování mostů v roce 2015 v Plzni / foto Pavel Němeček QAP.CZ