QAPOVKY – NEJRYCHLEJŠÍ ZPRÁVY

Na Slovanech vznikl nový relaxační prostor pro děti - FOTKY

29.08.2022 13:00

Na žáky 21. základní školy v Plzni na Slovanech čeká první školní den překvapení. Během prázdnin tu vznikla odpočinková zóna za 7 miliónů korun. Podívejte se na fotoreportáž.

21. ZŠ_QAP (17)
21. ZŠ_QAP (17)21. ZŠ_QAP (18)21. ZŠ_QAP (2)21. ZŠ_QAP (1)21. ZŠ_QAP (3)21. ZŠ_QAP (4)21. ZŠ_QAP (20)21. ZŠ_QAP (5)21. ZŠ_QAP (6)21. ZŠ_QAP (15)21. ZŠ_QAP (7)21. ZŠ_QAP (8)21. ZŠ_QAP (9)21. ZŠ_QAP (10)21. ZŠ_QAP (12)21. ZŠ_QAP (11)21. ZŠ_QAP (13)21. ZŠ_QAP (14)21. ZŠ_QAP (16)21. ZŠ_QAP (19)

„Prostor před školou je obvyklým místem setkávání se spolužáky. Je dobře, že jeho nová podoba respektuje přání a požadavky dětí, které ho budou denně užívat. Lavičky i barevné multifunkční tvary, na kterých se dá sedět nebo si hrát, oživí prostor s keřovým habrovým bludištěm. Nápady zdejších školáků, které vzešly z participativního projektu, se tak konečně dočkaly realizace,“ řekl náměstek plzeňského primátora pro oblast dopravy a životního prostředí Michal Vozobule.

Realizace odpočinkové zóny má opravdu dlouhou historii. V roce 2012 se 21. základní škola v Plzni přihlásila do programu Kreativní demokratická škola: Pěstuj prostor neziskových organizací Plzeň 2015 a Centrum pro komunitní práci západní Čechy. Tým žáků 5. a 6. třídy pod vedením vychovatelky Zuzany Štěpáníkové zpracoval návrh na úpravu prostoru před školou. Po deseti letech se škola dočkala realizace.

Na návrhu se před deseti lety podílela i Anička Dolejšová, která nyní studuje druhý ročník na Veterinární univerzitě v Brně. „Tehdy jsem byla v páté třídě, bylo to celkem i náročné, scházeli jsme se ve volném čase, mimo školu a jsem opravdu ráda, že jsme to dotáhli až k prezentaci před porotou. V soutěži jsme skončili druzí, pamatuji si, že jsme organizovali sbírky, abychom alespoň část projektu mohli realizovat. Tak vzniklo habrové bludiště a dřevěné člověče nezlob se, které jsme si ještě jako děti užily,“ vzpomínala Anička. Dřevěné prvky z první etapy již na místě nejsou.

Před školou jsou tak nyní herní prvky v podobě trampolíny nebo barevných tvarů, které žáci mohou využívat dle fantazie. „Moc se mi nová podoba prostoru před školou líbí. Jsem velmi rád, že se realizace dotáhla do konce. Byl to běh na dlouhou trať, ale jsem maximálně spokojený s tím, že děti, které návrh vymyslely, nyní vidí, že to mělo smysl,“ řekl ředitel 21. ZŠ Martin Prokop. „Tehdy jsem si říkala, že děláme školní projekt, uvidí to rodiče na nástěnce, nyní je to veřejný prostor, na který může kdokoliv. Když se dívám, jak si tam hrají děti, je to hřejivý pocit, že to neskončilo jen u návrhu,“ dodala Anička Dolejšová.

Foto QAP

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
Auto CB ŠKODA Kamiq flexi_03_24