O čepované pivo je zase zájem! Plzeňský Prazdroj může slavit

12.02.2015 10:46

Plzeňský Prazdroj má za sebou velmi úspěšný rok. Zájem o tradiční plzeňské pivo stoupl a po poklesu z minulých let je opět zájem i o čepované pivo. Obliba stoupá i u nealkoholických pivních nápojů!

pivo

Plzeňský Prazdroj má za sebou velmi úspěšný rok. krom toho, že obecně stoupl o tradiční plzeňské pivo zájem, zastavil se i propad zájmu o čepované pivo v hospodách a restauracích. "novinkou roku" se stal cider Kingswood a stále větší oblibě se hlavně v létě těší ovocné míchané pivní nápoje.

Plzeňskému Prazdroji se vloni dařilo jak na domácím, tak na zahraničním trhu. "Celkově vzrostl výstav o 4,5 % a překonal hranici 10 milionů hektolitrů. Za posílením domácí produkce stojí zejména kategorie tradičního českého ležáku v balené formě. Po několika letech poklesu se ale stabilizoval i zájem o čepované pivo. Velmi úspěšný rok zaznamenala novinka cider Kingswood. V letních měsících posílila kategorie míchaných nápojů z nealkoholického piva Birell," shrnula mluvčí společnosti Kateřina Krásová.

Loňský růst je tažený tradičními pivy, mezi nimiž vynikal prémiový ležák Pilsner Urquell, který má za sebou rekordní rok. Celkový prodej tohoto piva doma i v zahraničí překonal poprvé ve 172leté historii hranici 2 mil hektolitrů.

"Vloni jsme dosáhli největšího růstu za posledních pět let a největší radost máme ze znovunastartování zájmu o čepované pivo. Naše aktivity podpory pohostinství, návštěvnosti hospod a restaurací, úzká spolupráce s jejich provozovateli, inovace i cenová strategie jednoznačně vycházejí,“ hodnotí Paolo Lanzarotti, generální ředitel Plzeňského Prazdroje uplynulý rok na tuzemském trhu. "Oživení prodeje čepovaného piva pomáhají jak pivní novinky, jako Radegast Ryze Hořká dvanáctka nebo Gambrinus Nepasterizovaný, který je čerstvým držitelem ocenění Zlatý soudek soutěže Pivex 2015 a je určený výhradně do hospod, tak i péče o sektor pohostinství a jednotlivé hospody. Jejich tržby se zvýšily a já jsem proto přesvědčený, že pivo má stále silný potenciál růstu,“ doplňuje k čepovanému pivu Paolo Lanzarotti.

Pivaři se už od čepovaného piva nestahují! Pokles prodeje v hospodách se zastavil...

V uplynulém roce se také po několika letech dostavilo oživení zájmu o čepované pivo v podnicích. Podíl prodaného čepovaného a baleného piva Plzeňského Prazdroje se v uplynulém roce téměř vyrovnal, poměr na trhu je nyní přibližně 45 % ku 55 % ve prospěch baleného piva.

"Pokles konzumace v hospodách se po několika letech zastavil, což potvrzuje, že naše investice i úzká spolupráce s provozovateli restaurací je správná strategie. Právě vylepšení prostředí hospod a restaurací i poskytovaného servisu má totiž zcela zásadní dopad na návštěvnost i tržby provozovatelů. Hospody, ve kterých se intenzivně věnují perfektnímu servisu a nabízí příjemné prostředí, mají až o 20 % vyšší tržby a častější opakovanou návštěvnost. Hospodským pomáháme jak se školením personálu, tak s propagací novinek. Pro ně jsme například připravili Gambrinus Nepasterizovaný, určený pouze pro hospody a restaurace. Láká hosty na mimořádný pivní zážitek, který si doma užít nemohou,“ vysvětluje Paolo Lanzarotti.

FOTO: Plzeňský Prazdroj

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
Auto CB ŠKODA Kamiq flexi_03_24