Dopravní podniky i letos podpoří kampaň Suchej únor

02.02.2022 11:01

Sdružení dopravních podniků ČR i v tomto roce podpoří tradiční zdravotně osvětovou kampaň Suchej únor. Do akce, která se letos koná již podesáté, se zapojí sedm českých dopravních podniků.

DSC_8238_00001

Letáky ve vozech městské dopravy nebo sociální sítě dopravních podniků budou šířit hlavní myšlenky kampaně, která pomáhá široké veřejnosti prověřit její vztah k alkoholu a změnit zaběhlé návyky.

„Spojení projektu Suchej únor a dopravních podniků je přirozené, protože jako dopravci klademe důraz na bezpečí cestujících a s tím se pojí i nulová tolerance k alkoholu u našich řidičů. Provádíme pravidelné i namátkové kontroly a věříme, že osvěta v tomto směru je důležitá a má smysl,“ uvedl Tomáš Pelikán, předseda SDP ČR, které podporu napříč republikou zastřešuje.

Prostor pro propagaci kampaně poskytly dopravní podniky v Brně, Českých Budějovicích, Hradci Králové, Liberci a Jablonci, Pardubicích, Plzni a ve Zlíně.

Důvodem vzniku projektu Suchej únor je nadměrná spotřeba alkoholu v ČR. „Rizikově u nás pije více než 1 000 000 lidí. Loni se podle průzkumů zúčastnilo Sucháče přes 10 % dospělé populace. Ročník 2022 přináší jako obvykle řadu novinek. Jednou z nich je průvodce světem alkoholu pro „nezávislé české firmy” nebo data o pozitivním dopadu na 53 % účastníků kampaně. Pravidla pro zapojení do akce jsou jednoduchá. Celý únor ani kapku alkoholu,“ vysvětluje za organizátory Petr Freimann, ředitel neziskové organizace Suchej únor, která kampaň pořádá.

 

foto: ilustrační

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT