15.12.2024 10:32
15.12.2024 8:29
V Plzni vznikl nový prostor, kde najdou útočistě děti a mladí lidé v náročné životní situaci - FOTKY
14.12.2024 17:34
Z loupežného přepadení pošty v Tlučné byl obviněn pětapadesátiletý muž
E-shopy frčí také na Plzeňsku. Co lidé nejvíce na internetu nakupují?
Internetové nákupy letí. Také lidé z Plzeňska utrácejí přes e-shopy tisíce korun. Některé firmy už nemají vůbec kamenné obchody, výdejních míst je ale v našem regionu hodně.
On-line nakupování je v dnešním světě internetu na vzestupu. Lidé přes e-shopy utrácejí tisíce korun. Vyhrává pohodlí i úspora času v rychlém tempu našeho života. Co lidé na internetu nejvíce nakupují a do jaké míry rozhoduje cena?
V současné době přes e-shopy lidé nakupují nejvíce produktů z kategorie dům - byt - zahrada. Což je na jaře při nutných zahradnických pracích logické. "V Plzni na jeden e-shop připadá 10 650 obyvatel v kategorii dům, byt a zahrada. To je čtvrté největší množství v ČR," ukazuje analýza dat společnosti Seznam.cz.
Důležité je, mít k zákazníkovi blízko. Výdejních míst najdeme na Plzeňsku hodně. "Na jedno výdejní místo na Plzeňsku připadá 1 490 obyvatel. Řetězce budují vlastní výdejní síť. Menší e-shopy sází na doručovatele," uvedl Milan Šmíd, manažer serveru Zboží.cz.
Dům, byt a zahrada je podle manažera Zboží.cz nekonečný evergreen. "Nejpopulárnější kategorií zboží, o které se Češi při internetovém nakupování nejvíce zajímají, nejsou počítače, telefony a ani dětské zboží. Je to vybavení pro dům, byt a zahradu. Tato oblast přitahuje dvakrát více zájmu než telefony a navigace, které jsou hned druhé v pořadí,“ říká Milan Šmíd.
Co tedy u Cechů nakupujících online rozhoduje?
- cena (uváděna mezi třemi hlavními důvody nákupního rozhodnutí v 76 %)
- konkrétní parametry produktu (např. výkon sekačky nebo počet otáček u vrtačky atd. (60 %)
- vzhled výrobku (33 %)
Při každém desátém nakupování na internetu si lidé nechají seřadit vyhledané zboží podle ceny. Dalším kritériím se věnují až následovně. „Z našich dat jsme zjistili, že lidé seřadí produkty podle ceny ve 12 % případů. V našem výzkumu nám lidé řekli, že rozhodující je cena v 74 procentech. A v kategoriích jako například Auto-moto či domácí spotřebiče je to o dalších deset procent častěji,“ říká Milan Šmíd.
Důležité jsou i recenze a doporučení...
Důležité jsou i recenze, zvláště u zboží trvalejší hodnoty. Milan Šmíd ukazuje také na viditelným rozdílem mezi ženou a mužem. Žena více dá na doporučení například od kamarádky, zatímco muž si prostuduje všechny testy výrobku apod. Pak si leckdy zboží jde koupit i do kamenné prodejny.
ilustrační foto