Ražba železničního tunelu je u Chlumu! Denně štít udělá až třicet metrů

14.07.2015 9:52

Podle plánu jde aktuálně ražba železničního tunelu u Ejpovic. Razicí štít se dostal ke Chlumu a vyhloubeno už je tak téměř 1500 metrů. Na konec plánované trasy by se měl štít dostat na konci letošního roku. 

FOTO_Metrostav (2)

Stavba železničního tunelu u Ejpovic momentálně postupuje podle plánu a stavařům přeje i samotné geologické prostředí, ve kterém pracují. Zatímco zpočátku to bylo komplikovanější, teď jsou v prostředí, se kterým podle předběžných plánů počítali. Denně se tak daří razit o něco víc metrů než se zpočátku předpokládalo. 

Zhruba 1500 metrů. Tak daleko už se dostal razicí štít Viktorie, který hloubí první tubus železničního mostu u Ejpovic. "Začaly práce na plzeňském portálu. Denně uděláme standardně davcet pět až třicet metrů, původní předpoklad byl okolo dvaceti metrů za den. Práce jdou dobře. Pohybujeme se v geologickém prostředí, se kterým jsme počítali, děláme v břidlici," shrnul aktuální stav mluvčí Metrostavu František Polák s tím, že ští momentálně dosahuje zhruba před Chlum.

Zároveň s ražbou tunelu probíhá i samotná úprava železniční trati. V Plzni to znamená mimo jiné práce na železničních viaduktech, se kterými musí počítat řidiči jak v ulici U Prazdroje, tak na Jateční a samozřejmě v Mohylové ulici na Doubravce. Právě tam se viadukt v tomto týdnu uzavře úplně i pro MHD. Podrobnosti najdete v článku zde.

Ražba prvního tubusu tunelu by měla být dokončená v závěru letošního roku. Pak se Metrostav pustí do druhého tubusu. Podle plánů by první vlaky měly tunelem jezdit za dva roky. Úsek je součásti 3. tranzitního železničního koridoru a páteřní transevropské dopravní sítě a představuje jeden z největších projektů na železnici v republice. "Cílem je dosáhnout jízdní doby pod jednu hodinu z hlavního nádraží v Praze na hlavní nádraží v Plzni i v opačném směru, zvýšení bezpečnosti železničního provozu a v neposlední řadě zvýšení komfortu pro cestující,“ říká Mojmír Nejezchleb, náměstek generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty pro modernizaci dráhy.

Po dokončení budou vlaky v místech jezdit rychlostí až 160 kilometrů v hodině.

FOTO: Metrostav

 

 

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT