Rekonstrukce mostu v Borovech skončí na podzim. Aktuální info a fotky!

18.07.2024 16:33

V Borovech na jižním Plzeňsku je v plném proudu rekonstrukce mostu přes řeku Úhlavu. Aktuálně se staví bednění pro desku, která bude osazena na konci července. Nový most má být hotový letos v říjnu, otevře se tak po dvou letech a některým obyvatelům se značně uleví.

Borovy_most rekonstrukce 1
Borovy_most rekonstrukce 1Borovy_most rekonstrukce 4Borovy_most rekonstrukce 8Borovy_most rekonstrukce

Most přes řeku Úhlavu v Borovech je v rekonstrukci od letošního jara, uzavřen byl ale už před samotnou rekonstrukcí. „Stavba byla zahájena 5. března 2024 a dokončena bude koncem října 2024,“ uvedl aktuálně technický ředitel Správy a údržby silnic Plzeňského kraje Martin Vít.

Přes most se jezdí po silnici druhé třídy číslo 182, kompletní dopravní uzavírka tu kvůli havarijnímu stavu trvá ale už dlouhodobě, konkétně od konce září 2022. Cesta přes most vede k mlýnu, pile a některým dalším podnikům. Místní už se těší na otevření a zprůjezdnění silnice.

Jak uvedl starosta Borov, uzavřený most přináší komplikace zejména lidem bydlícím za řekou i těm, kteří jezdí do Měčína a dalších obcí. „Od jara je v místě provizorní most pro pěší. Ale pro řidiče je stanovena objízdná trasa. Všichni už se tak velmi těšíme na otevření,“ řekl QAPu starosta obce Borovy Jiří Černý.

Doprava je v současné době kvůli rekonstrukci podle starosty obce komplikovaná zejména pro nákladní vozidla. „Osobní auta mají objízdnou trasu přes Lužany, to je jednodušší. Ale pro nákladní platí objízdná trasa přes Přeštice a Nepomuk,“ vysvětluje dále starosta obce.

Původně stály v místě mosty tři. Kvůli havarijnímu stavu hlavního mostu ale došlo na demolici. Jeden most se silnicí vede přes řeku Úhlavu, druhý přes vodoteč a třetí přes zrušený náhon mlýna. „Nosné pruty byly v takovém stavu, že musel být most přes řeku zcela uzavřen. Uzavírka byla i pro pěsí. Od začátku stavby, letos na jaře, je zde ale provizorní pěší lávka,“ vysvětlil Martin Vít.

Práce na novém mostě jsou v plném proudu. „V současné době jsou osazeny ocelové nosníky na mostě, připravuje se bednění pro desku, která by měla být osazena 30. července,“ doplnil aktuálně Martin Vít.

Zadavatelem rekonstrukce mostu v Borovech je Plzeňský kraj. Cena dle projektové dokumentace včetně DPH činí 42,5 mil. Kč, SÚS PK se však cenu stavby dle smlouvy o dílo podařilo výrazně snížit, a to na 32 mil. korun (vč. DPH).

foto: Milan Janoch

Rekonstrukce se dotkla všech mostů. Most (ev.č. 182-007) přes bezejmennou vodoteč je nahrazen propustkem. Most (ev.č. 182-008) přes řeku Úhlavu byl kompletně zbourán a bude nahrazen novou mostní konstrukcí. Poslední most (ev.č. 182-010) přes zrušený náhon mlýna byl zatrubněn a bude bez náhrady zrušen.

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT