Rychlost na trase z Plzně na Domažlice by měly ohlídat radary

19.01.2016 7:02

S rychlostí na hlavním tahu Plzeň - Domažlice mají řidiče poměrně dost velké problémy. Obce tak chtějí nakoupit radary na měření rychlosti i se záznamovou funkcí.

Opravy hlavní tah Plzeň - Klatovy_QAP foto (4)

Řidiči na hlavním tahu I/26 z Plzně na Domažlice by se v budoucnu měli dočkat většího dohledu nad rychlostí. Plzeň jedná s obcemi na trase na zajištění měření speciálními radary. Podle aktuálních informací by se chystaná spolupráce mezi obcemi a západočeskou metropolí mohla uzavřít už v tomto roce. 

V poslední době se hodně diskutovalo už o samotném měření rychlosti ze strany strážníků, pravomoce jim ale zůstanou. Dobrou zprávou je to i pro obce na Plzeňsku a Domažlicku, které chtějí zatočit s piráty silnic. Řada obcí na hlavním tahu I/26 se totiž obrátila na Plzeň s tím, že by chtěly pomoct se správou měření rychlosti. Efekt radarů je totiž naprosto prokazatelný. "S těmi obcemi se intenzivně jedná. Jsme na to připraveni. Je pravda, že tam, kde se radary dají, situace se zklidňuje," přiznává primátor Plzně Martin Zrzavecký

Obce v regionu uvažují o nákupu radarů, které by nejen informačně měřily rychlost, ale měly by i funkci, která dokáže naměřená data zálohovat a jsou tedy k dispozici i k dalšímu využití pro případné řízení ohledně pokuty. "Největší zájem je od obcí, které jsou na domažlické trase, takže Chotěšov, Stod, Holýšov. Hovořímě o tom s Dobřany, ty s námi už mají veřejnoprávní smlouvu uzavřenou, tam máme zajištěný výkon městské policie," dodává primátor města.

V praxi by to fungovalo tak, že městská policie v Plzni by naměřená a zaslaná data z obcí zpracovávala a vracela by je zpět na obecní úřady, které by s řidičem věc řešily dál. Plzeň jako taková by přímo pokuty nevybírala, nicméně by si mohla pokrýt náklady na výkon, který už tak jako tak dělá.

Celý projekt by mohl ožít už v příštích měsících. "Předpokládám, že v průběhu tohoto roku. Jednotlivé obce si budou pravděpodobně žádat o dotace na nákup radarů. Pak teprve může dojít k uzavření té veřejnoprávní služby. Potom jsme schopni to pro ně zajišťovat," uzavírá Martin Zrzavecký.

FOTO: ilustrační

 

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT