14.12.2024 17:34
14.12.2024 12:23
Betlém na náměstí Republiky už brzy doplní Jezulátko. Tradiční průvod vyjde od biskupství
14.12.2024 10:12
Tragická dopravní nehoda u Plzně. Chodec střet s vozidlem nepřežil
Tramvajová zastávka na Masarykově náměstí prošla úpravou - FOTO
Tramvajová zastávka na Klatovské v Plzni u náměstí T. G. Masaryka prošla dočasnou opravou. Pro instalaci provizorních zábran využila Plzeň probíhající opravy vozovky na Klatovské třídě.
Klatovská v Plzni dostane nový povrch. Práce v úseku sady Pětatřicátníků – Sukova spustilo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) na začátku července. V srpnu pokročily práce do další etapy. Podrobně jsme psali v článku ZDE. Město Plzeň využilo probíhajícíh oprav a nechalo o uplynulém víkendu na tramvajové zastávce na náměstí T. G. Masaryka nainstalovat provizorní zábrany.
„Z četných dotazů od občanů vím, kolik lidí stávající stav trápí. Jsem proto rád, že provizorními úpravami dokážeme okamžitě zvýšit bezpečnost na zastávkách, které jsou frekventované a které využívají i děti z místních škol. Trvalé stavební úpravy místa jsou nezbytné a jsou pro nás prioritou,“ řekl primátor Plzně Roman Zarzycký.
Město nechalo nainstalovat podél ostrůvku na Klatovské třídě betonovou vodicí stěnu a rozšířit nástupiště ve směru na Bory. „Nástupní ostrůvky na Klatovské nevyhovují, jsou velmi úzké, krátké, nachází se na frekventovaném místě a nezvládají nával cestujících. Chyběla na nich i ochrana čekajících, například ve formě zábradlí. Proto jsme přistoupili k tomuto provizornímu řešení, které ale určitě pomůže zvýšit bezpečnost do doby, že jej nahradíme normálním stavebním řešením,“ uvedl náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí Aleš Tolar.
Betonová vodicí stěna byla instalována podél ostrůvku v sobotu 3. srpna. „Ve směru na Bory byla také zastávka rozšířena o více než jeden metr na celkových 2,7 metru. Zvětšení šířky nástupiště je provedeno na úkor jednoho jízdního pruhu. Tyto úpravy by ale neměly příliš negativně zasáhnout automobilový provoz. Navržené úpravy jsme ověřovali matematickým výpočtem. Například ve směru na Bory, podél zastávky U Práce, prochází pouze jeden jízdní pruh, proto bylo možné přistoupit ke stejnému opatření i v navazujícím úseku na Masarykově náměstí,“ doplnil Aleš Tolar.
Město nyní zpracovává projekt úpravy zastávek, při jehož realizaci nahradí betonové prvky normální stavební řešení. Dojde i k rozšíření ostrůvku v opačném směru, tedy do centra, v tomto směru však budou dva jízdní pruhy podél ostrůvku zachovány.
Foto QAP