Povinné ručení sjednáte levněji na internetu

06.01.2023 15:31

Povinné ručení na auto se stalo nedílnou součástí našich aut a našich peněženek. Je ale třeba za ně platit více než musíte? Máme pro vás několik důvodů, proč je sjednání přes internet levnější.

car-insurance-coverage-accident-benefits

1. Náklady na sjednání

Pokud si půjdete pro povinné ručení do pojišťovny, nezapomeňte, že v tom případě platíte nejen na poradkyni, která vám s výběrem pojištění pomůže, ale také přispíváte na náklady na budovu, ve které pojišťovna sídlí. Ať je to nájemné, nebo elektřina či platy zaměstnanců, to vše musí pojišťovna platit. A logicky, promítá tuto cenu také do svých produktů. I proto v posledních několika letech banky a pojišťovny snižují stavy zaměstnanců, zavírají pobočky a nebo omezují služby, které je možné na pobočce sjednat. Je pro ně totiž levnější svěřit některé operace bankomatům nebo webu, než platit náklady za kamennou pobočku. Produkty které se sjednávají online, například na srovnávačích, mají mnohdy nižší poplatkovou strukturu a vyjdou levněji, než v samotné pojišťovně.

2. Provize za produkt

Při sjednání povinného ručení, nebo vlastně jakéhokoli finančního produktu, je součástí jeho poplatkové struktury také provize, kterou dostane finanční či pojišťovací poradce za sjednání. markantní je to zejména u životních pojistek, ale ani u povinného ručení to nejsou malé částky. V zájmu prodejce je tedy dát vám produkt s co možná nejvíce funkcemi, abyste zaplatili za jeho sjednání více peněz. Při sjednání na internetu si sami volíte, jaké služby a limity potřebujete.

3. Možnost porovnání

Pokud navštívíte jednu pojišťovnu, dostanete produkt od jedné značky. Při spolupráci s finančním poradcem obvykle dostanete na výběr od dvou nebo tří značek. Pokud ale chcete vědět, jak by vaše povinné ručení vypadalo napříč celým pojistným trhem, trvalo by vám porovnání od všech pojišťoven několik dní, protože než dostanete nabídky a než si je přehledně porovnáte, je to práce přímo výzkumná. Online srovnávače za vás tyto problémy vyřeší vcelku snadno. Po zadání základních údajů dostanete srovnání od mnoha subjektů na trhu, a na první pohled vidíte, v čem jsou či nejsou výhodné.

4. Konkurenční prostředí

S tím souvisí i cenová politika pojišťoven. Pokud vidíte nabídky několika desítek pojišťoven, které mají podobné parametry, ale cenově se liší i o tisíce korun, nesáhnete pravděpodobně po nejdražší nabídce, když tu samou můžete mít o několik tisíc levněji. To vytváří na pojišťovny tlak. Lidí, kteří ke sjednání využívají srovnávače je stále více a pojišťovny v tomto případě potřebují být konkurenceschopné.

5. Možnost konzultace

I v online prostředí máte možnost nabídky prokonzultovat s odborníkem na telefonu. Pokud si tedy nejste jistí tím, zda byste si sami vybrali opravdu dobře, je možnost obrátit se na asistenta srovnávače, který s vámi telefonicky nabídky probere. vyplatí se to i proto, že má se sjednáváním produktů zkušenosti a mnohdy má k dispozici i slevy a nabídky, které se online nepublikují.

foto: freepik.com

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT