Vrátí se na Severní Předměstí v Plzni opět trolejbusy?

08.07.2022 8:00

Do Bolevce a Košutky dříve trolejbusy jezdily, postupně byly nahrazeny tramvajemi. Počet obyvatel v této části Plzně ale roste a řešením by mohla být obnova trolejbusových linek.

DSC00547

Správa veřejného statku města Plzeň zahajuje projekční přípravy na realizaci několika úseků trolejbusové trati, která by měla umožnit využívání moderních trolejbusů s pomocným bateriovým zdrojem místo stávajících naftových autobusů. „Do Bolevce a Košutky jezdily trolejbusy již v minulosti, ve druhé polovině 70. let ovšem byly s rozvojem sídliště nahrazeny tramvajemi. S narůstajícími nároky na kvalitu životního prostředí obyvatel a s rozšiřující se zástavbou městského obvodu je jejich znovuzavedení důležitým krokem při modernizací veřejné dopravy v našem městě,“ uvedl Miroslav Klas z Úseku veřejné dopravy a cyklodopravy Správy veřejného statku města Plzně.

Obnovení trolejbusových linek by mohlo obyvatele města Plzně odlákat od automobilové dopravy a snížit tak tlak na rozšiřování parkovacích kapacit například na úkor místní zeleně. Největším kandidátem na novou trolejbusovou trať je současná autobusová linka č. 33, která vede z Goethovy ulice přes náměstí Republiky na Roudnou, poté ke Geře a Fakultní nemocnici Lochotín. Dále pokračuje alejí Svobody, Karlovarskou a Studentskou ulicí na konečnou na sídlišti Košutka.

Trolejbusová trať by mohla vést přes náměstí Republiky a Rooseveltův most, nově mohou tento úsek trolejbusy překonat jízdou na bateriový pohon. Trolej se díky automaticky naváděným sběračům připojí až na Roudné v zastávce Otýlie Beníškové. Stávající návrh také zahrnuje úpravu vedení linky, kdy by vozy z aleje Svobody odbočily do Sokolovské ulice, obsloužily nově zřízenou zastávku a pak se vrátily na současnou trasu u tramvajové zastávky Sokolovská. „Ulicí jezdily městské autobusy již v minulosti, změna by přinesla citelné zkrácení docházkových vzdáleností na zastávky MHD ke většině významných cílů v území. Sokolovská ulice by v té souvislosti prošla komplexní úpravou, která zlepší její uspořádání, technický stav i užitnou hodnotu,“ vysvětlil Klas.

V případě, že by nová komunikace nebyla před realizací trolejbusové tratě vybudována, uvažuje se o dočasném vedení trolejbusů po Karlovarské a Lidické v trase dnešních linek č. 33 a 40. Druhá větev by měla vést od Družby prodlouženou alejí Svobody kolem nemocnice Privamed na Vinice do ulice Znojemská, kde vhodně doplní obsluhu území k připravované tramvajové trati linky č. 3.

 

foto ilustrační Milan Janoch

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT