Nejasnosti kolem zájezdů v době koronaviru pomůže řešit speciální průvodce

24.04.2020 11:00

Kdy může cestovní kacelář účtovat storno poplatek? Jak postupovat, pokud chcete zájezd zrušit? Na tyto a další otázky odpovídá spotřebitelský průvodce.

coronavirus-4904507_1920

Česká obchodní inspekce a ministerstvo pro místní rozvoj připravili rady pro spotřebitele v oblasti zájezdů a dalších služeb cestovního ruchu v souvislosti s onemocněním covid-19. Zájemci v něm najdou nejen odpovědi na nejčastější otázky, ale i vzorové formuláře.

"Spotřebitel se například dozví, za jakých podmínek může cestovní kancelář účtovat zákazníkovi storno poplatky, za jakých podmínek odstupné účtovat nelze a jak vysoké odstupné může být. Dále spotřebitel získá informace o tom, kdy může cestovní kancelář namísto vrácení peněz vydat voucher, jaké podmínky musí voucher splňovat a jak jej lze čerpat,“ vysvětluje mluvčí inspekce Jiří Fröhlich.

Řada zákazníků se v souvislosti s pandemií potýká se sociálními a ekonomickými obtížemi, které jim neumožňují uskutečnit objednané zájezdy. Mnoho lidí se obává vycestovat také ze zdravotních důvodů. "V případě, že není dosud jasné, zda bude konkrétní zájezd možné realizovat, jsou nyní zákazníci postaveni před obtížnou volbu, zda zájezd zruší či nikoli. I na tuto problematiku odpovídá spotřebitelský průvodce, který je zveřejněn na internetové adrese www.coi.cz/pruvodce, případně www.coi.cz/koronavirus,“ dodává mluvčí.

FOTO: ilustrační

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT